AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.720

Jippi, Trygg hansa har höjt min premie med 40%

Känns jättekul. Nu blir det fan en folkvagn.
Si
765
Simon01
120dM -08
Inte helt ovanligt att de gör så efter ett år, jag fick min försäkring höjd med 34% på min förra bil.
Brukar vara så...försäkringbolagen gynnar inte direkt de trogna kunderna om man säger så...

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Ofta får man ett lockpris när man frågar runt som de sedan chockhöjer till nästa år, detta brukar de vara dåliga på att upplysa om när man tecknar försäkringen.
Kolla runt efter nytt bolag, det kostar ju inget att byta.

/Christofer
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Trygg Hansa verkar vara bra på den taktiken. Har hört många som har just TH som råkat ut för det. Dom är förmodligen inte ensamma iof...
Tråkig hur som helst.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
De kan inte vara värre än IF som chockhöde med 120% här om året när IF skulle plocka marknadsandelar.
J
193
J Power
Väntar på M5 F10!
Just därför skall man alltid sondera marknaden innan huvudförfallodagen. Hör med andra FB, kontakta sedan det du har och se om de kan matcha det lägsta du blivit erbjuden. Om inte... BYT!

///M som i M52TUB25!
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Vad jag har förstått så ska man kolla upp sina försäkringar runt en gång om året då priserna går upp och ner i ganska god takt.
Om det gäller just bilförsäkringar vet jag nte, men jag vet att min far bytte hemförsäkring mer elle rmindre vartannat år, då premierna åkte upp och ner i högre tempo än balder på liseberg.
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Det var samma för mig med Trygg Hansa från 9800:-/År till 13900:-/År.

När jag köpte bilen för 4 år sedan så betalade jag 6900:-/År hos Länsförskingringar som sedan höjde den till 15 900:- Förra året?!?!?! Tack som fan! Där av bytet till TH.............

Det kostar om man ska köra fort!

Länk
Visa användare
371
Sharifhan
528iM E39 -00
520i E39 -98
Man måste scanna markanden varje år och "rösta med fötterna", så att de inte inbillar sig att de kan locka till sig folk, lura in dem med alla kombinerade försäkringar och sen ta ockerpriser!...

BMW 4EVER!
__
Länk
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Har inte försäkringar blivit dyrare för om man råkar ut för en skada så är det bara att byta bolag och säga att man ingen skada haft? Förut hade dom en gemensam databas..

Min försäkring sjönk i år till 5300kr/år jämfört med 7000kr/år förra året, just genom att byta till TH.

Jag har bytt bolag varje år de senaste fyra åren och kommer troligtvis att fortsätta göra det framöver också. Som sagt, "rösta med fötterna" är det som gäller.

/Micke
St
170
Strengbohm
325i -90
318is -91
Köpte nyss min bmw (325ix), tecknade ny försäkring på länsförsäkringar. Fick en massa rabbter för att jag tidigare i år tecknat olyksfall/sjuk försäkring, ansvarsförsäkring och hemförsäkring. Det sjönk med 600 kr... rätt så bra jämfört med andra bolag.

Det finns två sorters människor, de som blir omkörda och de som kör om!
/e30 rulez
Molson
Länk

Självsänkte jag premien 04 jfrt med 03 på att ringa runt. Sparade 2100 kr på två timmars jobb. Hygglig förtjänst

/Niclas
Dh
262
Dhjinn
740iA E38
Skaffade TH till min 740 förra året..i år skyller dom på att "istället för att minska försäkringens sk kvalitet och standard" så höjde dom den med 3000:- MUTTER

//Thomas

Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar.
73
HåkanW
325i (E90) -05
Tips!

Testa Insplanet ( Länk )

Låt dom göra jobbet med att skaka fram offerter!!!
Har ägna för mycket tid till att hitta en försäkring till nyförvärvet.
Det skrämmande är att det skiftar från 10 000 till 22 000 för en helförsäkring.

Just nu har jag en sån... Prova på försäkring för 200:- / mån
i sex månader hos IF/Dial ( Original försäkring )
Men det vill till att man har koll på det när den går ut. Annars rusar den iväg till ca: 15 000:- / år efter sex månader.

"Det är inte lätt att vara sparsam när man vill ha skoj"
Jag fick en tusenlapp lägre premie hos just Trygg-Hansa. Så det kan skilja väldigt mycket
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.