|
|
|
|---|---|
|
Det sitter 2 st plastprylar med en skåra i mitten på framkanten av baksätet, det ser ut som att nå´t ska skjutas in i. De är svarta och ca 9-10 cm i fyrkant. Kan det ha med lastförskjutningsnätet att göra? Nå´n som vet? BMW 530 Da-01 Touring alltså. | |
|
Det har diskuterats förrut och jag tror vi kom fram till att det är för ventelationen till batteriet som sitter innanför. Är dock inte 100 på minnet just nu. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Är relativt säker på att det är fästen för insynsskyddet och lastnätet enligt din beskrivning. Man kan ju montera bort den modulen när man t ex skall fälla baksätet, den går då att skjuta i från sidan i skårorna som finns i plastprylarna. ganska smart faktiskt. || jensa || |
|
|
Det är till att fästa nätet i. Man lossar på "balken" som nätet sitter i också så sätts det på plats iframkant på baksätet när det är nerfält, titta upp i innetaket så ser du fästerna för nätet. |
|
|
Pellew! Det är fäste för lastskyddsgardinen, ta loss den från sina fästen bakom ryggstödet genom att trycka på de två knapparna på ovansidan. på baksidan ser du två "pilformade plattjärnsbitar" som passar in i beskrivna fästen på framsidan av baksätet. skall skjutas in från passargerasidans bakdörr. Micke Olsson! Det är på E34 batteriet sitter under baksätet. På E39 sitter det bakom höger hjulhus. /Fredrik |
|
|
Visst ja, tillfällig sinnesfövirring. :-) Men dom fästena som pellew menar har inget med nätet att göra. Låt säga att du sitter i baksätet så har du plastbitarna vid din vad, dvs. att om ryggstödet är fällt så är det en omöjlighet att sätta något nät där. Dessutom finns dom bara på höger sida, iaf i E34. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Micke O: fel fel fel, går alldeles utmärkt när man lagt ner baksätets ryggstöd på E39an ( Välkommen hem till mig på fika så visar jag gärna...) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.