|
|
|
|---|---|
loftahammar |
Jag har en 523i-96, som jag behöver byta täningslåset på, men hur gör man det? och en sak till, det finns inga lägen kvar i kolven den går bara runt runt runt (skit)?? Skulle bli tacksam hjälp.... BMW KÄR! |
|
På E34 gör man så här Länk , det kanske är samma på E39? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är säkert på liknande sätt kolla mail ///MVH Hasso Länk |
loftahammar |
Det är bara det att det finns inga lägen kvar, nyckeln går bara runt så jag kan inte hitta noll respektive radioläge med nyckeln... BMW KÄR! |
|
Hade heller inga lägen, gick att vrida hur som helst och också ta ur nyckeln med motorn igång. Fick rycka säkring till pumpen för att stänga av. Gick inte att få ur låset trots en idog insats. Blev att lämna in bilen (det tog emot ), nytt lås + rattlås= 3500:- /Johan |
|
loftahammar |
Fick bort täningslåset idag (skönt som fan), man fick ta fram borrmaskinen. Borrade in 2cm med 13mm borr, körde av 4st mindra borr innan det lossnade men vad f.., det blev ju bara 605kr för kolven på BMW, FINT.... /Robban BMW KÄR! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.