|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| e46: 318 iC såldes/säljs inte i Sverige vad jag vet. | |
|
Erikw: Jepp, jag vet men enligt BMW så såldes den inte i sverige. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
BjörnB: 318Ci säljs visst: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Micke: Ingen 530i touring E34 i Sverige enligt BMW? Specificera gärna källa. Jag har ett större antal svenska broschyrer och prislistor där 530i touring förekommer. Inte för att det vräktes ut i massor med prislappen 401.000:- (grundutf. -94) men nog erbjöds den utan tvekan i det ordinarie modellsortimentet. Samma gäller 318is 4-d E36. Finns i prislistorna (229.000:- -94) och har har dessutom sett flera stycken svensksålda och även provkört två stycken för ett par-tre år sedan. E32 740iAL finns med i modellprogrammet 1993, oklart dock om det någonsin såldes någon. Nog för att det kan finnas fel i Modellguiden, men uppgifterna är sällan tagna ur luften och eventuella felaktigheter beror ofta på motsägelsefulla eller felaktiga uppgifter i BMW´s eget material. Jag har ett bidrag till modeller aldrig sålda i Sverige: 628CSi. Finns ju även några E9, men det kanske är överkurs... :) Mvh /Janne |
|
|
Janne: Det var vad dom sa till mig på Rudvi när jag var där vid något tillfälle. Humm, har ju trott det hela tiden men där ser man vad fel man kan ha. Litar självklart på dina uppgifter Janne. :-) Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Micke: Hade jag haft en spänn för alla dumheter jag hört av bilsäljare så skulle jag dra mig tillbaka som en rik man... :))) Mvh /Janne |
|
|
E46 320Ci 2,0, 318Ci 1,9 Erikw; Jag kom på detaljen med Z3 2,5 170hk se mitt förra inlägg. Micke; Någonstans bland alla regnummer jag har sparat, Finns åtminstone ett till en Sv-såld 530i E34 Touring, Såg förövrigt en våren 1993. Jan Söderman; Nämn gärna E9:orna, Dom är intressanta och jag är osäker på vilka versioner som erbjöds under vilka år. Mvh Stephan |
|
|
Stephan 735i: Jag blir lite osäker där men 2,5CS såldes väl aldrig i Sverige? Modellguiden har för övrigt alla E9 (och E3) med men jag tror att det är tillverkade modeller som är listade där... Mvh /Janne |
|
|
Modellguiden om de äldsta modellserierna är ju lite tunn, jag kan vid tillfälle kolla in "katalogarkivet" hos min far - han har samlat på alla BMW-broschyrer som han har kommit över sedan mitten på 60-talet. Behöver jag nämna att han enbart kört BMW sedan 1966, så ni kan ju gissa varifrån mitt intresse kommer... ;-) Janne: Tack för att du håller ordning på modellguiden! Orkar du lägga till icke svensksålda bilar, om vi hjälper till med info? Alla uppgifter behöver ju inte komma med, men en blänkare om att det finns en modell är ju inte fel. Jag kan ta till min fars Auto-Katalog-arkiv från 1969 och framåt, som hjälp... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| E39 540i Touring 6vxl har jag hört att det inte finns några svensksålda. | |
|
Erik och Janne, tack för rättelsen. 318Ci var ju rätt enkelt kollat. 318iS 4-d ser man ytterst sällan. Konstigt, en trevlig motor i en mer praktisk kaross än 2-d. |
|
|
Erikw; Jag skulle uppskatta en addering av fler äldre modeller till modellguiden, Mycket bra förslag! Även Förslaget med att ta med ickesvensksåldamodeller är mycket bra, Det tror jag skulle vara uppskattat, Varför inte ta med vridmoment om det ändå görs tillägg? Mvh Stephan |
|
|
E32 725 Diesel, finns ju också, och inte att förglömma E28 525E 3.0...Istället för Diesel(normalt sett var det ju 2.7l snurror), om man vill dra sin "Knaus" över Kasselbackarna, som Tysk...hehe! Går en sådan E28 525E 3.0, Hennarot, Beige tyg, std. utr. här i Eskilstuna. En gammal bekant till mig har ägt den sedan 1986! E24 628CS, men den var visst redan nämnd, tror jag... E28 545i, om nån minns det projektet...hehe! Inget seriprod., men ändå :) /Anders BMW - Liebe auf den ersten blick... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.