AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
878

SMT på E30 - 87

Visa användare
590
JTP
E30 318i '88 2,5TIC
Funkar det? - Hur bra funkar det? -Är det värdelöst som många säger?
T
32
T Frasse
325i -86
320i -88
320d -07
Jag körde med SMT och mapsensor på min turbo 325 och laddade mellan 0,7-0,9 fungerade hyggligt.
Visa användare
590
JTP
E30 318i '88 2,5TIC
Okej, hörde något ruskigt om att det var diverse problem med det och tändning e.t.c.
T
32
T Frasse
325i -86
320i -88
320d -07
Trigger signalen försvann när jag skulle starta vid varm motor.
Löste det med en omkopplare som jag gjorde egna trigger pulser med, när motor var igång så fungerade det bra.
Visa användare
590
JTP
E30 318i '88 2,5TIC
T Frasse är det något fel som är på alla ? :F
T
32
T Frasse
325i -86
320i -88
320d -07
Vet ej om det är så på alla, men skulle tro att det är något med tigger signalen. Går säkert att lösa med lite elektronik.
Skall byta till MS med Edis får se hur det fungerar.
Visa användare
590
JTP
E30 318i '88 2,5TIC
T Frasse: Det är också min plan, dock mer mot sommaren då det blir andra prylar på spisen.
Om man har problem med triggersignalen (svag) så funkar det att lägga en pullup på densamma. Kan också hjälpa att trixa lite med inställningarna. Har aldrig råkat ut för en bil som jag inte lyckats starta och få gå bra med SMT6. Oftast är det SBS om det inte går bra...
m6
6
m60 hybrid
Amazon hybrid
twin turbo

jag tänkt fråga dig lite smt6 och roots komp på en m60
jag vet inte om d behövs ändrad motorstyrning med kompressor eftersom kompressorn ger jämt tryck genom registret och att den suger mer luft genom lmm,
jag vet att kleemann (dansk mb trimmare) bara smäcker på kompressorn utan kompsänkning eller modd ecu och laddar ca0.5

altså tror du jag behöver behöver smt6 och funkar den med m60 ecu (motronic ?)

det finns framhjuldrift..
OCH SEN FINNS DET RÄTTHJULSDRIFT
dr
156
dragon
320d m-tech 2 -04
twin turbo

hur funkar en sån pullup då? Kopplas in hur i smt6an?
Lät ju intressant iallafall ifall de skulle dyka upp nå sånt fel när bilen ska igång sen. Vad kostar en sån?
Et finns inbyggda pulluper i SMT6, så du behöver inte springa iväg och köpa något ;-)

En pullup är en resistor serirkopplad till en spänning (+5V). Kopplas in på signalen du vill förstärka.
dr
156
dragon
320d m-tech 2 -04
Okej lät ju som en dröm:) Tack för de svaret
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.