AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
3.887

Fästa Styling spoiler?

Tja alla!
Har fått hem mitt kjolpaket!
Men nu undrar jag bara hur man fäster frontspoilern på bilen?
För spoilern har inga som hälst fästen eller hål?!?
Måste man klistra på spoilern på själva balken? Och om man gör det... så hur bultar man fast hela alltet då efter det??

Ja som sagt...
Hur fäster man ett kjolpaket? Tycker det vore bra kunnande för alla nybörja inom detta område! Like me! =)

Tackar för alla svar!
Mvh / M

Shake That Ass
pe
554
perf
320xd e91 -09
Vad är det för produkter?
Plast, glasfiber?
Ersätter fronten och kjolarna nuvarande, eller inte?
Om dom inte ersätter, är det bara att inhandla karosslim.
BM
147
BMW_66
e46 330ci cab -01
Du ska absolut inte limma grejjerna utan du får mäta, borra hål o skruva dit det!!!

Så de va inga fästen eller hål från början, var beställde du ifrån och vad fick du pejja????

mvh
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Det är inte alltid bättre att skruva dit grejerna, då hål som borras i karossen väldigt lätt angrips av rost. Själv har jag monterat många kjolpaket och jag strävar alltid efter att borra så lite som möjligt.
OM man måste borra/skruva ska man försöka göra det i andra plastdelar, helst inte direkt i karossen. Ibland måste man ju dock tyvärr dra nåt hål...

Exakt vad är det du köpt?
Nooze Front spoiler E46 M3 frontspoilern som Realcar säljer! ca 3500kr kosta den! Verkar va bra passform, Men det återstår att se!
Kommer inte ihåg om de va plast eller glasfiber då jag hämtade det snabbt och dumpade det i farsans garage!
Men gissar på att de va glasfiber!
Sedan är kjolarna av glasfiber oxo, Men dom har jag tänkt redan ut, Blir 2 popnitar iframändan i plasten, och 2 popnitar bak, Sedan ska jag nog ta och täta med lite silikon och limma fast det hela!
Om det inte går... Får jag nog ta och gjuta dit lite eget och fästa det på så sätt!

Men Förstår inte hur dom har tänkt sig att man ska fästa den där förbannade framspoilern!
I värsta fall får man väl ta och limma på baksidan av framspoilern lite vikt rostfritt plåt och borra hål i den plåten och försöka få fast den i orginal hålen! i frambalken dvs...

Och fronten ersätter nuvarande front, och kjolarna ska på nuvarande!

Shake That Ass
svavelvinter
Borrar man upp är det ju bara sätta rostskydd och köra med locktite?
Varför är det så svårt att skicka med en beskrivning hur det är tänkt att fästa sakerna. Kan ju bero på kopior och så vidare men ett tips är ju att försöka fästa i dom gamla orig hålen.

Har själv en kopia front men där följer det med beskrivning och dylikt.

Har du länk till fronten så kanske jag kan hjälpa med några tips??

Mvh Andreas
Här är länken till mitt "projekt" drog upp det på zatzy för nån dag sen... Bilder mm finns oxo där!
Länk
Ibland måste man klicka på länken nån extra gång då den inte funkar alltid?! ? =S

Shake That Ass
pe
554
perf
320xd e91 -09
Du ska limma den på befintlig spoiler.
=O Jasså, det ska man! Hmm... Gäller att maskera befintliga spoilern väl då!
Hmm... en fundering bara... Hur i #¤&#¤/ fäster man hela spoilern då eftersom bultarna som håller ihop allt sitter under listerna! Och på styling spoilern jag köpt finns inga lister!!
Bakom Reg Skylten då eller?

Shake That Ass
pe
554
perf
320xd e91 -09
Flytta över listerna till den nya spoilern. Låt den gamla spoilern sitta kvar på bilen. Limma fast den nya spoilern. Vad är det svåra att som du inte förstår?
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
perf: Jag tvivlar på att nya spoilern ryms "ovanpå" den gamla. Eller har du testat?

pe
554
perf
320xd e91 -09
Han har inte svarat på min fråga om det är en ersättningsspoiler eller inte. Ät det inte det så ska det passa.
Är det en hel front så skall man inte limma denna utanpå den befintliga. Hör efter en beskrivning där du köpt den, verkar som det är enklast.
Men det kanske inte finns en sådan?? Vem vet..

Så, har fått mitt svar på frågan, va inte till realcar idag igen pch köpte Halogen look-a-like dimljus =P Passade även på och fråga hur denna front spoiler ska fästas, Det har anslutningar vid sidorna på insidan, och sedan ska man tydligen "skruva" fast i framända under lysena ungefär! Så att man döljer skruvarna under tex lysena! =) Det förklarade hela situationen!

Shake That Ass
Hakar på denna tråd, jag har monterat sidokjolar som sitter med clips (ej BMW). Jag tycker dock att den sitter för sladdrigt och vill stabilisera den. Har ni några tips?

Jag ska fästa den under så det behöver inte vara snyggt men vill helst inte köra med självdragande skruv heller pga rostrisken. Jag kommer inte åt att borra hål och köra med mutter eftersom det är "dubbelgolv" dvs man kommer inte åt på andra sidan.

st
63
streetperformance
Bmw 320i Tc Bauercab
hmmmmm..

Bästa alternativet ...

Gör 4 st viklade plastbitar .. och använd tätolim..o fäst dom i spoler paketet..mät ut så du har infästningspunkter under bilen..

Limma inte grejjerna.. använd isåfall dubbeltejp ..

du har lite olika ställen under din orginalspoliler du kan fästa in den på ..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.