|
|
|
|---|---|
|
kordan fungerer hands free"en i ein e38,sitter de noe høytalere i doren? må man ha orginal anleg,er bytta min ut med ein alpinee tv/dvd,alle orginal ledningene er kllipt, får snakket i hans free"en men hører ikkje noe,ingen ringesignal heller | |
|
Det beror på om din bil är utrustad med DSP eller inte. Har den DSP kopplas högtalarsignalen ut från telefonen in i DSP-steget och sedan vidare till de främre dörrhögtarlana. Telefonsignalen är ansluten i kontakt X18772 (18 pol) på stift 11 och 2. Se Länk Har den inte DSP tror jag att det är så att samma högtalarsignal från telefonen går till de extra talspolarna i bashögtalarna monterad i de främre dörrarna. Dessa specialhögtalare sitter inte i DSP-utrustade bilar då dessa har helt normala högtalare. I båda fallen kommer både ringsignal och fjärrsidans talsignal ut ur telefonens högtalarutgång. Hoppas det hjälper något. |
|
|
joa hjalp litt :) men er de noe mulighet får og få noe lyd ut av den igjen,som sagt alle ledningene er klipt,nytt frontsett,ingen org høyt igjen,¨ er ikkje DSP i den |
|
|
Det tror jag säkert, fast det blir lite detektivarbete att leta reda på var högtalarutgången från telefonen finns. När den väl är funnen kan man göra som jag och koppla den till högtalarna i bakdörrarna vilket fungerar utmärkt. Vill man inte det kan man ju montera en separat handsfree-högtalare. Vad är det för tillverkningsdatum på bilen? |
|
| :) husker du fargen på ledningen?eller kor du kobla deg på | |
|
Vad är det för tillverkningsdatum på bilen? er ikkje sikker,har sett de står 94 her og der |
|
|
ingen som vet? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.