AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.348

Parkeringsböter? Tur i oturen?

Sida 3 av 3
Hur har det gått? Slapp du boten?

Min M5 i svenska E39 M5 registret
Länk

Bayerischemotor:Fick boten den 26/1.Enligt det som står på boten skall man betala inom 8 dagar, dvs senast den 9/2 om man räknar nån dag extra för att de ska registrera boten oxå.Igår hade det ännu inte kommit någon påminnelse så jag hoppas att den inte kommer heller...

Ingen påminnelse i brevlådan igår heller:-).Det känns som om den inte kommer komma...De borde ju ha klämt i väg en påminnelse om de nu registrerat boten tycker man. Har för mig att de brukar vara snabba med sånt...
Lite spännande o kolla posten hemma varje dag:-)

Ännu ingen bot o den lär inte dyka upp heller....skönt:-).Men i fortsättning ska ja parkera rätt speciellt när på "Donkens" parkeringar:-).

Tror nog du slipper den. Bra jobbat:)

Eller så stannar nån snut dig nån dag och påstår du har en bot obetalad...

Hände nämligen mig härom dagen... Hade inte fått nån lapp på arsskatten på M5'an, polisen hade "råkat kolla", ja visst klart man kollar upp en ung person i en M5, jante, jante, jantelag!

Så jag fick 370euro böter för min jävla 35€ som var obetald! Frågade om jag kunde överklaga eftersom jag VERKLIGEN inte fått nån lapp och helt enkelt glömt den, 330'an betalades för ca 2 månader sedan. Polisen svar, "laga inte för mycket jobb åt dig bara, om du ingen inbetalningskort får skall du meddela bilförvaltning centralen om detta" Jaha, tack sade jag!
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Att ha en "begagnad" kontrollavgifts-lapp under torkaren kan ju stilla svensson så han inte ringer o klagar men parkeringsbolagen har oftast bra koll. Om de kommunala spriger om varandra ska jag låta vara osagt.

På de platser jag lappar som väktare (företag/bostadsområden) gäller:

Handikapp: 0min/400kr
Räddningsväg/bom: 5min/300kr
Zon: 10min/300kr

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
Visa användare
63
Henke B2
5.23 iA Touring -07
Jag tror du klarar dig. Fel ifylld bot gäller inte! Kan de inte se vilken bil det är kan de alltid använda "övrig" och där förklara att det var en "mix" av VW och BMW. Men de borde kolla med bilregistret - hur svårt kan det vara att skicka ett sms ...?

De borde ha viss grundkunskap i bilmodeller! Man kan inte jobba i köttdisken och sälja segt kaloppskött (VW) när kunden vill ha oxfilé (BMW). ;-)

Boten ska vara korrekt ifylld annars är den inte gilltig - vet en person som fick 450 kr på rutan, men tyvärr var de blanketterna slut så de använde en 700-kronorsblankett och strök 700 och ersatt med 450. Detta höll inte vid överklagande och personen ifråga fick rätt (dvs slapp betala).

Det sura med p-böter om de är på gatumark är att man måste dega oavsett man anser den är felaktig. Visar det sig att den är felaktig får man tillbaka pengarna. När det gäller tomtmark (Carpark mfl) är det andra betstämmelser.

Henke B
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.