AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
4.081

Konstig grej i vindrutan

Sida 2 av 2
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Så det du har i rutan är ingen katt eller älg-skrämmare...
det är en maffia skrämmare...

V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort!
Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen §
Ja
192
Jan Ek
728 -00
Tippar på någon sorts manick för fri passage genom vägavgiftstullar.
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Det kanske inte är en maffia-skrämmare, utan en skyddsutrustning som maffia bossen använder om han skulle få ovälkommet besök av livshotande art i passagerarsätet. Kanske ger den ifrån sig en blixt som paralyserar objektet, om man aktiverar den på något sätt.. Frågan är då hur man aktiverar den?

Annars kanske Jan Ek's idé inte är så dum? Lite underligt ändå att den börjar kvittra vid 100 km/h?
Ciao Svecia

Manicken du har på din ruta är en Italiensk (om du köpte bilen i Italien)
Telepass manick eller Viapass,dvs den är konfigurerad med ägarens namn addres osv sedan varje gång du passerar en vägtull behöver du inte betala manuellt utan åker i den vägfil där det står Telepass,Eurotelepass eller Viapass.Sedan registreras det och du betalar via ditt konto
Om du importerade bilen privat dvs hämtade den själv så hoppas jag att du inte betalade alla jäkla väggtullar manuellt med Euros.....hehehee du kunde ha kört lungt gratis genom hela Italia.
Samma skit kommer vi att få i Sverige 1 Mars med trängselavgifter då vi får säkert casha ut en sådan manick som ska registrera våran in och ut från Stan dvs Stockholm detta är på prov men vi vet hur det funkar i denna värld..
Tvångsprova och införa skarpt det här suger........20kr per gång...
Ledsen att jag började hyperventilera men jag är trött på alla införanden med tvång.
Förresten är det någon som kan tipsa om en bra fungerande laserstörare ska använda den utomlands då jag jobbar och reser med bilen.

Mvh Paulos

Ps Montera inte bort manicken du kanske kommer att kunna åka gratis mellan trängselavgifts tullarna hehehe vem vet...

Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Ojdå! Intressant! Bilen är från Italien, men det var inte jag som importerade den. Vad händer om jag skulle köra ner till Italien och passera några såna tullar med min manick?
jo
31
johanjohan
740iA -96
Johan_S
Antgligen skulle du så småningom få böter hemskickade, om dom orkar. Man brukar abonera eller betala en månadsräkning på dom där grejerna. Så om inte killen som hade bilen i Italien fortfarande utav någon outgrundlig anledning skulle betala för den och du har vägarna förbi Italien, så är den tämligen värdelös för dig. I min mening.

Jaha man fick inget tips om laserstörare alltså......
Jag behöver en billig men bra laserstörare var kan jag hitta en sådan och vilken är bra,samt en säker inköps källa.....någon som har köpt liknande produkt från denna internetshop.....

Alla svar är välkommna...hehehhe

an
643
anlima
735iA -87
Paulos, du har mail om konverterad fartbegränsaren

/Mats
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.