|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har länge undrat över vad det är för en liten sak som sitter till höger om spegeln i min bil, typ limmad på rutan, och "kvittrar" lite då och då, helt oregelbundet. "blip blip, blip blip" Den har exakt samma färg som min övriga beiga inredning. Dessutom kan man som vicka ovansidan (eller undersidan, hur man ser det), nästan som en klämma av något slag. Någon som har något liknande?? :) | |
| en bild kanske? | |
|
Laser eller radar varnare? /Mats J |
|
|
Ska försöka fixa en bild, kan ju underlätta :) Tveksamt om det skulle vara en laser/radar varnare.. man hör knappt att den kvittrar och det är verkligen i tid och otid. Någon trodde att det kunde vara en "katt-skrämmare" ?? |
|
|
Finns det katt-skrämmare? Kan du låna en katt och prova om det funkar, kanske kunde vara nåt att skaffa sig! |
|
|
Hade en arbetskamrat som hade en älgskrämmare monterad på bilen. Det var en liten visselpipa som med hjälp av farvinden skulle skrämma älgar och så vitt jag vet så krockade han aldrig med någon älg. Din sitter väl på insidan? /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Älgskrämmer lät ju inte dumt :) Här kommer bilder till grejen: Länk Länk Länk Länk Länk |
|
|
Länk Avlyssningsutrustning? /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Hmm...kan vara en kamera,ir eller laserstörare/varnare... ska bli kul och se om nån kan säga exakt vad det är... tidigare ägare bör väl veta vad det är!? Mvh Andreas |
|
|
ser ut som det saknas nått i framkant,,, som om grejen skulle kunna vara en laddare till nått.. kanske en slavblixt?? inte vet jag faktiskt... |
|
|
Jo det ser nästan ut som att man skulle kunna ansluta nåt framåt mot rutan, men vad?? Föregående ägare hade ingen aning! Ägaren före det hittas nog igen i Italien... Detta har jag kommit fram till efter lite snabb provning i kväll: * Den är helt tyst mellan 0-100 km/h * Så fort 100 passerats (på mätaren) kvitt-kvittrar den, och fortsätter så länge man ökar farten. (Vägarna i kväll var inte långa nog för att testa med konstant fart i över 100). * Vid nedbromsning så kvittrar den rätt ofta ner t.o.m. 80-sträcket på mätaren, sedan knäpptyst. Den är ju bara ansluten med 1 st 2-ledad kabel tycker jag mig ha sett... INGEN som har något liknande? Fler (o)kvalificerade gissningar? |
|
| He hee.. Det måste vara en körkorts besparare.. | |
| Tanken har slagit mig, men grejen är den att den låter så fruktansvärt tyst så man hade aldrig hört den i en mindre ljudisolerad bil, eller om man har på stereoen minsta lilla... Det bör alltså inte vara en "hastighets-påminnare". För övrigt finns ju en sån funktion i bilens dator... | |
|
Jag är fortfarande nyfiken.. kolla länkarna högre upp! Vad ÄR detta?? |
|
|
bryt bort skiten så slipper du bekymra dig :) // Erik ---- No real power -just KCR :) |
|
|
Men tänk om det är något bra? :) Den bekymrar mig inte alls.. man hör den inte om man inte lyssnar efter den typ. Nyfiken bara! |
|
|
Verkar som om vi håller på att få ännu en sån här tråd: Länk Roligt med lite spänning i vardagen! :) |
|
|
BeemerFInne: Läst alla inlägg i tråden? /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
hehe.. den lagrar och skickar sedan data till polisen varje gång du har överträtt gränsen för snabbast hastighet i sverige, sen en dag får du en bunt med räkningar i brevlådan... ett tips.. håll hastigheten!;-) BMDoubleVMthree Din dröm - min vardag |
|
| Udo: Yepp, läst varenda ett! Spännande timmar. | |
|
Jag tror att det inte är många som har råd att köra en 750 i italen pga de höga skatterna på bilar med stora motorer, så när en fet man med vit katt kom in på BMW hallen i Italien iförd en kritstrecksrandig kostym och beställde bilen, så blev säljaren orolig och kontaktade polisen och sa! Hej Don xxxx har precis beställt en BMW. Okej säger polisen och kommer och monterar in en övervakningsenhet i bilen för att kunna lyssna av den italienska maffian! Så there you go... där har du min högst okvalificerade gissning! V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.