|
|
|
|---|---|
|
Lite nyfiken, vem ritade E34? Vem satt som chrfsdesiner innan Bangle? Vem sitter nu? V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § | |
|
Före Bangle satt väl Henrik Fisker där (en dansk som jobbat på aston-martin) Nu sitter väl Adrian van Hooydonk på posten. /A |
|
|
Claus Luthe var på BMW mellan 1976 och 1992 (vet dock inte om han var chefsdesigner under hela denna period) och designade ett antal olika modeller. T.ex E31, E32, E34, E36 och E39. Han ritade även NSU Ro80. /Mvh Erik |
|
|
rättelse: En dansk som nu jobbar på A-M skall det vara. |
|
|
Henrik Fisker var chef på Designworks i USA men aldrig chefs designer på BMW. Nu har han startat ett nytt företag (Fisker Coachbuild) som ska bygga egna sportbilar. Länk Länk /RS2 |
|
|
Enligt detta: Länk Like its bigger brother E32 7-series, the E34 5-series was designed by the Italian Ercole Spada. Design theme of the E34 was obviously carried over from the 7-series, but a shorter tail and wheelbase had given the E34 a little rounder yet well balanced shape. A hallmark BMW design in the 80s. BMW E32 (7-series) 1986 - 1994 Designed by Italian Ercole Spada (now IDEA), the creative Turin group responsible for Fiat Tipo (source: Motor magazine: Jun 25, 1988). A finely sculpted, characterful and well balanced shape. The wider kidney grille, first appeared to dignify the powerful flagship E32 750iL in 1987, had shown all future BMWs what the grille of a top-of-the-line 7-series should look like. Over years the grille treatment still looked good. V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Vill ni veta vad Bangle gjorde innan han kom till BMW? ;-) /RS2 Mr. Bangle joined BMW AG in October 1992, after serving as the Director of Fiat Centro Stile/Design. Mr. Bangle held various positions at Fiat Centro Stile, including Head of Exterior Design and Head of the Exterior Studio. Earlier, Mr. Bangle worked at Adam Opel AG as an Interior Designer and the Deputy Director of Interior Design. From 1978 until 1981, Mr. Bangle was an Assistant Designer at Hartkopf Associates. |
|
|
Enligt detta: Länk arbetade Spada på BMW mellab 1977 och 1983, vilket är förtidigt för BMW E34 va? V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Jag hade nog omformulerat frågan från vem ritade E34? till vilka ritade E34. Knappast en gubbe som designat E34:an. /Mvh Erik |
|
|
jo men var chefsdesigner? V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
det kvittar vem som var chefdes. då! Han som gjorde3 dom fina bmw:n på 90talet var helt klart grymma! Ta tillbaka honom om han nu lever! och skicka bangel på design kurser! Man skulle nästan tro att han är japan! Se bara på den nya 3-seriens baklyse! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Mugge: När sökfunktionen hoppar igång igen tror jag att jag har ditt svar. Det finns en hemsida som listar varje e-kaross kod med sina designers. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Länk /Mvh Erik |
|
|
Jag visste väl att Bangle låg bakom denna! Länk |
|
|
Tryggvesson: Tackar! Den ligger nu bland favoriterna :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Vilket CV Chris B kommer att ha när han söker nya jobb..... Först så fuckade jag upp Opel totalt så då fick jag byta förtag... Sen Fuckade jag upp Fiat totalt så jag fick byta till.... Sen fuckade jag upp BMW totalt och nu vill jag byta till...... Något annat... "Mr. Bangle joined BMW AG in October 1992, after serving as the Director of Fiat Centro Stile/Design. Mr. Bangle held various positions at Fiat Centro Stile, including Head of Exterior Design and Head of the Exterior Studio. Earlier, Mr. Bangle worked at Adam Opel AG as an Interior Designer and the Deputy Director of Interior Design. From 1978 until 1981, Mr. Bangle was an Assistant Designer at Hartkopf Associates." |
|
|
Tackar gubbar, jag har letat flitigt efter denna information... användt de flesta sökmotorer jag känner till... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
| Paul Bracq är min Gud :) | |
|
E38B12 > Hear hear!!! :) /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.