AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.063

Mk III, problem.

Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Hej alla Bmw åkare. Jag har lite funderingar angående min navigation. Ibland när jag är ute lite på landsbygden så tystnar färdbeskrivningen (en kvinnlig stämma). På kartan står det "correct dest.guidance not possible" kartan finns kvar och den förlagda rutten likaså. Har nyaste skivan 2005-01 samt uppdateringen av mjukvaran. Vad kan det vara för fel? Sen undrar jag om det finns någon meny där man kan kalibrera däckstorlek (ibland stämmer inte riktigt meter visningen med verkligheten) samt ljusstyrka i 16x9 skärmen. Är det kanske ett självkalibrerande system i MkIII?

Tacksamm för alla svar.

Vh/Kermit.

Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
* Det är ett självkalibrerande system.

* Alla vägar är inte digitalt inlaggda, då får du upp correct dest.guidance not possible". Bara att vänta tills dem kartlägger denna väg. Den visas korrekt på kartan i displayen men du får ingen röst.

*Att det blir mörkare i skärmen kan avhjälpas med en nysare version av OS:et i navin. Finns länkar och beskrivningar här på forumet. Kan även vara andra orsaker men troligen hjälper en uppdateringer du eller din BMW verksatad kan hjälpa dig med.

Lycka till

Mvh
Kristian
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Tack för hjälpen Kristian. Misstänkte nästan att det var ett självkalibrerande system. Får susa förbi min bmw-mek och kolla mjukvaran:)

Vh/Kermit.

Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Hej grodan!

Jag kan med 99% säkerhet säga att den inte ska visa "correct destination guidance not possible"! Detta är ett mycket vanligt problem och finns på min nuvarande bil. Jag hade tidigare en likadan och där kunde den "guida" även om jag var ute i skogen och körde på stigar. I min nuvarande kan den inte ens guida på bostadsområden. Jag är på väg att kontakta BMW och skulle vilja ha så många med detta problem som möjligt med mig, så om du mailar mig exempelvis namn och tel eller reg-nr så tar jag med dig på en lista i ett/flera brev till BMW.
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Hej Johan_S. Vill minnas att jag läst inlägg om just detta problem på forumet. Har tänkt att kolla mjukvaran först samt prova lite till för att se om problemet dyker upp på fler platser, jag kör mycket bil i jobbet. Om jag inte får någon rätsida på det den närmaste veckan så vet jag din ståndpunkt:)

Vh/ Kermit.

Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Jag har provat alla program skivor från v.11 till v.22 tillsammans med alla kartorn från 2002 - 2005.. men du är välkommen att prova :)
Meddela resultat här sen!
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Vilken är den senaste mjukvaran för Mk3? Jag har en sprillans ny Bmw-scandinavia 2005-01 skiva. Även om man har den senaste mjukvaran i navin, kan något bli fel vid själva installationen? Dålig, repig cd-skiva eller dylikt? Bara en tanke. Satt precis och läste igenom en tråd med c:a 150 inlägg. Johan_S med flera fanns med i denna. Alla dessa problem med Bmw:s navigations utrustning låter minst sagt skrämande. Lovar att berätta hur det går för mig ute på småvägarna:)

Vh/ Kermit.

Fu
240
Funatic
325iA Cab -93
Jag har idag talat med bmw om detta som kommer återkomma till mig.
Fu
240
Funatic
325iA Cab -93
Programvaruversioner:

Länk
Fu
240
Funatic
325iA Cab -93
Jag har inte hört ett skit från BMW.
Fruktansvärt med så usel service på så nya, dyra bilar.

Jag hade åtminstone väntat mig ett telefonsamtal.

Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Jag har inte hunnit skicka svar till dom än på det mail jag fick, ska ta och göra det nu!
Tack för länken Funatic.

Jag har bränt ner V24 och tänkte instalera men jag vet inte hur jag ska gå tillväga.

Finns det någon beskrivning på hur man gör eller är det bara att stoppa in skivan?
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Bobby... om din navi fungerar som den ska nu, så ska du absolut inte uppgradera!! Det verkar som om de flesta fått ovan nämnda problem (Correct destination guidance not possible) efter uppgradering.

En uppgradering kommer inte heller hjälpa dig om du redan har problemet.

Vill du ändå uppgradera så är det bara att mata in skivan och slå på läge 1 på nyckeln så ska den känna av att det sitter i en programskiva och uppdatera den. (Iaf på "äldre" bilar, vet ej om dom ändrat på nyare?). Ta sedan ur skivan när den talar om att det är klart, annars börjar den om efter ett tag har jag för mig.

Kan även nämna att jag mailat svar till BMW igår kväll på deras frågor, så vi får se vad dom kommer fram till. Återkommer efter den 20e nånting med besked.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.