|
|
|
|---|---|
|
choken reagerar inte. den har varit så här sen jag köpte den men jag brydde mig inte om det. men nu när det så kallt så behövs den ju, den är svår startad särskild på morgonen. var ska jag leta?? vad kan det vara för fel?? 520,88, man. mvh | |
|
Visste inte att det fanns choke på e28? ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Ser nu att det var en e34. Men finns det choke på den? ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
e 34. jag menar automat chok . |
|
|
Det sitter möjligtvis en kallstartsspridare i din bil. Den kan väll liknas vid en choke. Antingen så har den packat ihop eller så är tempgivaren trasig. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
j.berdd var sitter kallstartsspridare?? jag har letat i forumet men kunde inte hitta nåt sådant. mvh |
|
rsarits |
På insugningsröret, den ser ungefär ut som de vanliga spridarna, men de sitter ju i topplocket snarare än i insugsröret. Det enda som händer vid kallstart (under +20grader tror jag) är att du får väldigt låg och ostabil tomgång om kallstarten inte fungerar. |
|
Finns mig veterligen ingen kallstarsspridare på en M20 med Motronic, det enda som händer vid kallstart är att motorstyrningen fetar på den "ordinarie" bränsleblandningen. fami > Ditt problem beror förmodligen på en defekt tempgivare (en brun givare som sitter vid termostathuset, sitter brevid en blå likadan). Kolla också rotor / fördelare samt tändstift (när byttes dem senast?) och tändkablar när du ändå är igång. /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
tack för hjälpen grabbar. nu har jag tillräkligt med information och jag vet var jag ska söka. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.