AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
965

Luftfilter - avgassystem?

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Luftfilter till M3-E46. Vilket väljer man?
Avgassystem, vad rekommenderas! är i första läget ute efter starkare ljudupplevelse.

//Stefan

Varnar dig färdigt att någon effekthöjning lär du inte få, snarare lägre effekt.

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
läste nämligen på Racing Dynamics hemsida att det var en ganska markant effekthöjning med deras avgassystem(369hp), dock ej någon nämvärd effekthöjning med luftboxen.
Tack för rådet ändå, man kanske inte upplever någon större skillnad.
//Stefan

Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
köp orginal, på en -03 M3 så är det garanterat så opptimalt det kan bli, med tanke på effekt och säkerhet.
(förhindra att skit kommer in i motorn)

BMDoubleVMthree Din dröm - min vardag

Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
syftade på luftfiltret.

BMDoubleVMthree Din dröm - min vardag

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
är det inte sämre andning med pappersfiltret än med andra eftermarknadsprylar, vet bara inte vad man ska skaffa, man vill inte att det ska bli några problem, då får det vara.
//Stefan

Öppet filter kan du ju glömma men ett insatsfilter är att rekomendera. Ett orginal pappfilter är inte att föredra, skilnaden mot bommulls ock skummfilter är större an man tror. Bommuls filter blir tyvärr skitiga snabbare än skummfilter och behöver mer filterolja för att rena och oljan kan skada LMM. Själv använder jag Pipercross insatsfilter.

Sedan ska man ha klart för sig att man inte tjänar massa hästar på att byta luftfilter och avgassystem utan att ändra något annat. På BMW:s M bilar är det mesta optimerat från början. Speciellt på de nyare bilarna. Undantaget är M5 E39:s orginal grenrör.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
låter bra, då får man väl införsaffa ett sådant.
Tack för info.
//Stefan

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.