|
|
|
|---|---|
|
Tja, Ska man ha 4st 3" kromade utblås eller bara köra 4st vanliga 3" rör (typ avgasystemsrör lackat i matt svart?? Vi snackar nu alltså 2st på varje sida bak.. Bilen är en orange 325iM med borta på allt krom för övrigt (även igenlagda BMW-märken) Så vad tror ni... har grymt svårt att bestämma mig... --- /Chrille | |
|
Nu vet jag ju inte om du har M-tec. bakkjol eller inte, men har du inte det... Så blir det jäääävligt nice med dubbla 3,5" pipor. Så har jag på min 325:a och det fyller ut väldigt bra i det befintliga urtaget i plåten. Det ser inte för stort ut heller... *min åsikt* Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
om det inte är nån krom (vilket är bra enligt mej) så tror ja att det blir bäst om du bara har matt svart lackade. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
Bonje: Jag har Full M-tec utrustning fr¨n fabrik bakkjolen är nu moddad med exakt lika dant uttag för utblåsen på höger sidan som det är orginal på vänster.... Kanske blir för tajt me 3" har du någon bild på din? --- /Chrille |
|
|
Tjena! Jag har för mig att M-tec kjolens urtag inte är lika bred som det är i plåten bakom... Så det går nog inte då. Dubbla 3" borde där i mot se kalas ut! Det är ju mest att slutrören ska "fylla upp" hålet... Om det är ett litet hål, så är det mindre rör som gäller men det sak fyllas upp för att se bra ut... Skulle kunna säga att storleken inte har någon betydelse.. ;) Nej jag har ingen bild tyvärr. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Jo men kör man med bara vanliga rör (inte kromade ändör) så tar det ju mindre plats. Tror ni att ljudet påverkas om man kör kromat ändrör eller vanligt svartlackad rörstump? --- /Chrille |
|
|
DJW: Hör du skillnad på en högtalare i körsbär i förhållande till en högtalare av Ek av samma fabrikat? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wendtan > Ek ger ett betydligt fylligare och tyngre ljud ;-) deejaywasp > Tycker du skall ha fyrkantiga utblås alá 850Ci, snedskurna givetvis. /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
Ljudet borde påverkas litegrand kanske, är ju inte ofta ett "köpt utblås" ser ut som en kapad rörbit inuti. |
|
|
Sätermark: Precis det var det jag tänkte på... Vill inte ha något ång-båt-allá-240-sound liksom.... --- /Chrille |
|
| Varför inte två "japsdämpare" som Qvarnis har på sin M5 E39. | |
|
För BMW tillverkas i tyskland :=) --- /Chrille |
|
| ett par dubbla dtm 3.5 tums sitter fint /mårten | |
|
Tror det blir lite vulgo med 4st dtm utblås---- --- /Chrille |
|
| jag har sett det på e30 förut jag tyckte det var läckert ! ... men smaken är som baken ...och billiga är ju inte rören så du kanske borde leta annat .... ett tips är micro dom har fina slutrör till bra priser /mårten | |
|
Vad är det för storlek på ändröret på bilden Länk ? Smutsigt men tydligen rostfria ändrör Tycker ni att det är fräckt? I så fall så bytes det mot en mera normal 2 pipig slutburk. Någon som är intresserad? |
|
|
Själva rören tycker jag väll var ok.. dock enligt min egna personliga åskit tycker jag att det är asfult med vinklade rör.. --- /Chrille |
|
|
tycker att du ska ha kromade( helst polerade rostfria, än kromfärgade) o inte mattsvarta... kommer inte att passa din bil.. blir för mycket v*lvo 240 varning, o de vill du väl inte ;).. tänk bara när du ser en kolsvart bil med kromade fälgar eller avgasrör.. visst e de snyggt... de handlar om detaljerna och vart de sitter ;)... ........ HAHA ;p ..... Letar M-technic II paket *mums* |
|
| har riktigt fräcka 3.5 tums slutrör liggandes som du kan få köpa till vettigt pris om intresse finnes.. maila mig isf.. | |
|
xelerator: Ehh... Nu är ju inte bilen kolsvart utan FORD CC Orange. strippad på ALLT krom förutom låset till bagageluckan :=) P-3: kan du fixa bild? Så fall dra ett mail till chrille@totalljud.se --- /Chrille |
|
|
deejaywasp: gav bara ett exempel.. de jag syftade på var att när du inte har nån sort krom på karossen, är de ändå snyggt att ha vissa detaljer i krom som avgasrör o fälgar.. ........ HAHA ;p ..... Letar M-technic II paket *mums* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.