|
|
|
|---|---|
|
Vad säger ni om detta? Länk | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Mycket sanningar står det där. MVH Hasso |
|
Bra fakta och förklaringar. Mvh Anders S. |
|
|
Kanonbra sida! Tänk att USA folket hade så många hästar hemma.... ;) Signatur --> Gillar du också 80-tals BMW och kanske särskilt E23? Då ska du höra av dig till mig, håller på och sätter ihop en maillista för dessa bilar! |
|
| Kanon nu är det bara att hänvisa till denna sida om det blir en långdragen diskussion... Jag har helsyntet i alla mina bilar och det funkar förträffligt. | |
|
Jag igen!!! Kul med lite olje diskussion... Jag garanterar att om man vill spara lite pengar och byta olja själv då finns en hel del alternativ till Mobil och Castrols "bästa oljor". Är bilen bara servad med rätt kvalitetsklass olja(kvalsträcket) då har karossen rostat bort för länge sen,innan motorn ger upp av "sämre olja". Betydligt större risk att motorn rasar pga misshandel av ägaren. Dvs full gas direkt innan motorn och oljan kommit upp i arbetstemp. Gäller särskilt BMW:s mera avancerade modeller. Har någon hört på sistone att motorn rasat pga att man ej kört på mobils värsta eller Castrols värsta olja (eller annan super duper olja) Naturligtvis måste serviceintervallerna följas o motorn behandlas som en motor ska,annars kan det gå illa. Turbo motorer däremot kan man med fördel använda Tex Mobils 5W/50 pga svårsmörjd turbo.... Tävlingskörning är också ett område där andra regler gäller. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.