|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder... Har hört att de finns de som byggt om till Porsche ok och liknande... Ngn som vet? Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) | |
|
Det är ju bara 286x22 i skivor fram, lite klent igentligen. Vet tyvärr inte vad som passar bolt-on, men det finns ju diverse värre bromssatser att tillgå, Wilwood, Movit, mfl. Kolla på denna sidan ex.vis: Länk ///Magnus |
|
| Du kan jo sette på m3 bremser | |
|
Hur bra vill du ha dem, och hur mycket är du beredd att betala för det? - är egentligen de frågor du bör ställa dig själv innan man kan ge något riktigt svar. Prismässigt kan du hamna mellan ett par tusen upp till närmre 100 000:- för de mest seriösa ombyggnationerna. Vad jag rekomenderar för gat-bruk och "lätt bankörning" till en rimlig peng: * Slitsade eller hålborrade skivor fram, i standarddimension, exempelvis Brembo MAX. * Sportbelägg från SBS, Ferodo eller liknande. * Bromsvätska med förhöjd kokpunkt. Själv använder jag ATE Super Blue Racing och är väldigt nöjd. * Stålomspunna bromsslangar. Dessa uppgraderingar leder inte direkt till kortare bromssträcka vid torrt väglag, men du får bromsar som tål betydligt högre temperatur innan de överhettas, och dessutom bättre feedback samt bättre bromsförmåga i väta. Givetvis skall du se till så att dina bromsok, slangar, rör och så vidare är i fullgott skick! Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
*Kalle Hansen* Tack för ett bra svar. Har Brembo MAx skivor liggande i garaget som jag inte monterat ännu. Köpte även "Vad de nu heter belägg" Typ "greenstuff"... Ok, ska bli intressant att prova då... Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Bluebeemerboy, Hmm det är bra grejer, Kör själv med slitsade och hål borrade Brembo Racing skivor fram och ferrera racing belägg eller vad dom heter! Och säger att dom räcker gott o väl än så länge! =) Shake That Ass |
|
|
*Slim-m* Låter ju perfekt! Har inte monterat dem ännu pga vintern. Har inte kört bilen på vintern innan men blev tvungen i år =( Har lackat skivorna och oken med riktig billack. Tyvärr hängde handbromsen på därbak så värmen tog kål på lackeringen där. Hur har du gjort? Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
| Annars finns det ju till salu på powerbörsen ett par riktiga bromsar av märket brembo, 4 kolvs ok, 330 skivor m.m för 7500 kr. | |
|
Ska bli bättre "bett" i stålomspunnet har jag hört. Någon erfarenhet av de? Var köper man sånna? |
|
|
Det blir inte bättre bett med stålomspunna slangar däremot blir pedalen stummare så det blir lättare att dosera bromsarna. Kolla annars Länk _______ //Niklas |
|
|
Jag har oxo lackat mina broms ok... Fast man ska ej lackera med vanlig bil lack... utan med hammar lack som tål värme! Själv lackade jag mina silver med hammarlack! Vart perfa! som KONI säger det känns bara i pedalen! Men vad spelar det för roll när det är antingen av eller på bromsen som gäller! =D Ps: bluebeemerboy... Hehe Sätt en av dina kompissar i passagerar sätet fram... och säg att du skaffat nya bromsar... Se till att han itne har bältet i kopplat när du kör ca 15-20km/h... Sen får du bara hoppas på att han vill ha en demonstrering... HAHA bara o nypa med bromsen! Min kompis satt som klistrad vid vindrutan! =D Så visst räcker ordinarie bromsar långt så länge dom ej blir över hettade! =) Shake That Ass |
|
|
Ska nog testa hammarlacken då kanske... Trodde att billacken skulle funka och den har den iofs gjort fram men... Visst är originalbromsarna bra men som Kalle Hansen säger så tycker jag det är trist när de blir varma och mattas. Känns som om man misshandlar bilen när det händer... Ska sätta dit de nya skivorna +beläggen nu till våren. Ska även byta till bromsvätska med högre kokpunkt och stålomspunna slangar så ska det nog duga tills vidare. Dreglar när jag tänker på tanken om stora Porsche ok innanför 18":arna =) Man ska vara snäll vid sina kompisra Slim_M haha... Gjorde så fast omvänt med farsans 911. Ligger man på 1:an vid 4000 varv och stämplar gasen är det risk för nackskador =) Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.