|
|
|
|---|---|
|
Är det standard att spegeln ska vika ner sig när man lägger i backen eller finns det 96:ers 740iA som inte har det? Har provat med kontakten åt båda håll men inget händer! Jag måste bara få den funktionen att fungera....... Livet Leker! Säger Peter! | |
|
Jag har den funktionen på min -91 så en -96 borde ha det. Men i E32 så är det nog en extra utrustning eller att det kom -90 eller -91. //Schnitzer |
|
|
Första förutsättningen är att man måste ha eljusterbara stolar. Troligen behöver stolarna också vara utrustade med minnesfunktion. Mvh /Janne |
|
|
Ja jag har minne och allt men ej auto-avbländnings backspegel! Men den vill sig inte! Livet Leker! Säger Peter! |
|
|
Min funkar inte heller. När jag anmärkte på detta vid senaste Insp II sa det att det var kablefel. Jomän! Skall försöka igen vid nästa smårep. Har inte hittat något om detta i TIS. Har komfortstolar (elställbara), elektriskt invikningsbara ytterspeglar samt automatiskt avbländing av alla tre backspeglar. Allt funkar perfekt utom detta. Själv tror jag att det är dörr/spegelkontrollmodulen som antingen: 1) inte innehåller denna funktion, eller 2) Inte får korrekt signal om att backen är ilagd. Någon som har provat byta dörrmodulen? Mvh Björn |
|
|
Hade bilen inne idag för bland annat åtgärd av detta. Inte heller denna gång gjorde de något men den här gången så var diagnosen att nerladdning av den korrekta programvaran som innehåller denna funktion behöver göras. Låter troligare än kabelfel i alla fall. <suck> Mvh Björn |
|
|
Kanonbra att du inte glömt bort detta! Jag håller åxå på att luska men utan resultat. Livet Leker! Säger Peter! |
|
|
balmgren: Jag har likadan utrustning i min 750 som du har i din. Min fungerade inte heller.BMW nollställde systemet. Sedan fungerade det igen. "BMW make the world faster" |
|
|
Jag tror att om bilen är utrustad med "spegelpaketet", dvs automatiskt avbländingsbara ytterbackspeglar och innerbackspegel så ska switchen i vänsterställt läge vika ner den högra ytterbackspegeln när backen läggs i. I högerställt läge koppas funktionen ur. Det ska även finnas en knapp till vänster om switchen för backspeglarna som möjliggör invikning av backspeglarna. Jag är osäker om funktionen finns på bilar utan spegelpaketet. |
|
|
Tja, så vad detta äntligen fixat! Detta efter en tredje diagnos, "utbränd spegelmotor" som tillägg till de två tidigare; "kabelfel" samt "programvarufel" samt totalt fem (5!) verkstadsbesök för bl.a. detta fel. Allt utom själva nedviknings-funktionen har fungerat helt felfritt hela tiden. Enligt fakturan så bytte de till slut passagerarsidans spegelmotor, p/n 67 13 8 375 457 och detta kalaset har gått på totalt 1375:00, inklusive arbete och moms. OBS!! - högerstyrd bil, p/n är INTE samma för vänsterstyrd. Jag vet det då ett av de fem besöken var p.g.a. att de beställt för fel sida och jag var tvungen att återkomma. Mvh Björn |
|
|
Jättebra! Då ska jag byta motor å kolla om det funkar på min åxå. Tack för värdefull info...... Mvh Peter. |
|
|
Har nu kollat upp detta och partnumret ovan är för en reparationssatts. Satsen för höger sida har p/n 67 13 8 375 458. Mvh Björn |
|
|
Satsen kostar 1055:- inkl. moms hos BMW, + ev. arbetskostnad mvh M-Maker |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.