|
|
|
|---|---|
|
En försäljare på BMW Group Gbg väckte mig med några ilskna ringsignaler i morse. Han ville pracka på mig ett serviceavtal. Höjden av fräckhet. Jag är med i Nix-registret. Har inte haft med BMW Group Gbg att göra sedan jag köpte min bil hösten 2000. Jag servar min bil hos Wölkes Bil AB. Om Berndt på Wölkes hade ringt så hade jag möjligen kunnat acceptera det. Men en okänd försäljare på BMW Group ringer mig tidigt på morgonen. Det här måste jag anmäla. Men det kanske inte är så klokt ändå. Var skall jag köpa min nya BMW? | |
|
På Kneippbaden i Norrköping,, Christian Ståhl 011-282662 Kanon bra säljare.. |
|
| Tänk på att Nix anser att det är OK för företag man har haft kontakt med (och vissa "logiska partners" till dessa företag) att kontakta en på detta sätt. | |
|
Är problemet att de ringde eller att de väckte dig? /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
udo... hahaha.. BMDoubleVMthree Din dröm - min vardag |
|
| Ungefär som "liste" säger ovan, företag som du redan har/har haft en affärsrelation med är inte förhindrade av Nix-reglerna att ringa dig. Men det kan ju vara lika störande när de ringer som när någon helt okänd ringer. | |
|
Det är inte säkert att de ringde från BMW, det är mer troligt att det var en telefon säljare arbetar på företag anlitat av tex BMW sverige som ringde till dig. Det hjälper inte att klaga på BMW Gr GBG. V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Måste uppdatera Nix 1 gång per år. Tar 6 mån innan man är ute ur alla baser efter man nixat sej första gången. //Säljare ;) |
|
|
Länk 3-årsgränsen slopas Reglerna för NIX-Telefon har ändrats. Tidigare gällde att en anmälan till spärregistret NIX-Telefon gällde endast i tre år. Därefter skulle den tas bort. En konsument som ville ha kvar sitt telefonnummer i NIX-Telefon efter tre år behövde då anmäla numret på nytt. Denna regel har tagits bort. Därmed står spärren kvar till dess den återkallas skriftligen av abonnenten abonnemanget överlåts eller upphör numret ändras på kundens begäran. En abonnent som har sitt telefonnummer i NIX-Telefon behöver alltså inte göra någonting för att numret skall finnas kvar efter tre år. En abonnent som vill ta bort sitt telefonnummer ur NIX-Telefon kan göra detta skriftligen hos NIX-Telefon, Box 600, 833 24 Strömsund. Tala om Ditt namn och vilket nummer som skall tas bort ur NIX-Telefon. /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.