|
|
|
|---|---|
| Vad har ni till sentrum på fälg från skärmkant | |
|
jag har 34 cm både bak och fram, perfekt sänkt i mitt tycke. Enligt han jag köpte bilen av så är den sänkt 60/40 med HR fjädrar. Länk Lelle BMWCS 03900 |
|
|
Lelle: går inte att se länken. ska ta ch mäta på min bil oxå som har m-chassi o jämföra skillnaden... |
|
|
Mätte på min nu precis.. fram är de 33cm och bak 30.. skulle vilja ha ner den lite mer fram så det blir lite jämnare.. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
har förresten sportchassi från början och sedan en H&R sänkning som heter 29419. vet inte riktigt hur mycket den sänker... satt på vid köpet.. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Bild på min e46 med liten säkning.. Länk |
|
|
lite sänkning?! det va ju å ett alternativ... ta bort stötdämpare och hela skiten ;) |
|
|
p-3: måste bara fråga om du har gjort det jag länge har funderat på att göra... monterat luftfjädring?? Diesel-räsern /Rickard |
|
| tarzan325: japp, det sitter f.b.s.s. kit III luftfjädring på kärran. Bilen finns i vingåker i helgen för dom som vill se den live. | |
|
vad är fbss? är det något färdigt bolt on kit eller? kostar? Jag har pratat en massa med karnag nämligen, men jag är tveksam till hur man ska räkna fram dimensioner för att få rätt fjäderkonstanter.. Hur sköter du höjdreglering? bara med fyll/töm och en tryckklocka eller med höjdlägesventiler? Diesel-räsern /Rickard |
|
|
f.b.s.s. står för front, back, side side. det sitter magnetventiler som styr allt, sedan har jag display där jag ser trycket på varje fjäder etc.. kit iii kostar ca 50.000 inkl montering. |
|
| glömde nämna att allt styrs via en fjärrkontroll eller via en touchscreen. | |
|
du har mail.. Diesel-räsern /Rickard |
|
| Tarzan: du får svar på mailen imorgon..:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.