|
|
|
|---|---|
|
hej! Nu börjar det bli på tiden att fixa en bättre stereo osv ti 525:an. Jag kommer att använda blaupunkt Bremen MP74 som huvudenhet, och velocity 3-vägs framsystem och ett 2-vägs baksystem, till detta kommer jag att använda ett velocity VD504, ett 4-kanals steg. Nu till problemet... bakluckan. Vill ha en snygg installation. Ska få plats med en 12" bas och 2 st slutsteg och det berömda reservhjulet! Har ni några tips/bilder på hur jag får det snyggt men inte så invecklat? Tacksam för alla svar! | |
| Om du ska få rent klart enkelt ljud bör du satsa på ett tvåvägssystem fram och en openairbas i skidluckan bak. Skulle nog hellre satsa på en 10-tums eller t.o.m en 8-tums än en tolvtums för att få det lite distinktare basljudet än vad en tolva levererar. Byggde kickpaneler fram i min och har en 8-tumsbas i skidluckan, steg och delningsfilter under baksätet. Snyggt, enkelt och väldigt funktionellt. Osynligt för tjuvar framförallt. | |
| Hahaha. Varför fick jag mejl om nytt svar i denna tråd? =) | |
| jag tror också att 10"arna är att rekomendera, deras ljud är mera distinkt | |
Robsarve |
Storleken på konen har INGENTING med hur snabbt den spelar. Det är som att säga att en 3-serie kompakt är snabbare än andra BMW eftersom den är lättast... Det handlar om motorstyrka och fjädring... En tolva är ganska perfekt i en e34 eftersom den passar lagom bakom skidluckehålet. En modern tolva borde inte ha större volymkrav än att den får plats på den delen av bagagegolvet som är framför reservhjulet. Även om du monterar stegen på lådan. |
|
Runt 20-30 liter vill en modern 12" ha, så det lär ju gå fint att bygga en låda som mynnar genom armstödet (byggde så i min Audi 100) och samtidigt kunna få ur reservhjulet och lasta mer än en necessär. Trevägssystem rekommenderar jag som framsystem, personligen tycker jag inte om när bas/midbasen ska spela sång. Dämpa ordentligt med ull bakom midbasen. Baksystem behöver du inte, de som åker i baksätet har väl inte betalat din anläggning? :) . Det brukar bara röra till ljudbilden. Min bil: Länk |
|
| bygg en bandpass låda och dra porten upp i hatthyllan så får ju allt ljud direkt in i cupe´n....så får man bäst ljud i e 34.an | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.