AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.443

färgval orientblå

Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
hej
hade själv upp frågan eftersom jag står i begrepp att skaffa en e-46 ci
Det jag funderar över är att så många vill ha hjälp med färgen
men det slutar ändå med att 99% väljer en orientblå fast de har tänkt på både röda svarta gråa mm.
Är det ett fegval eller?? om nåt år måste ju marknaden översållas med blåa bilar enligt min bilhandlare då är det
inte så kul.
Måste erkänna att jag själv valde orientblå men tog
tillbaks det.
Nu blir det en imolaröd eller silver (endast för skötseln i såfall)
och eventuellt lätt inbyte när e90 cupén kommer.
Detta är inget kritik jag tycker orientblå är skitsnygg
bara en fundering
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Vår E46a är orientblå och det är absolut ingen färg jag skulle ha valt om jag hade fått bestämma men nu var det inte jag osm hade sista ordet. Visst färgen är snygg men lite opersonlig och jävligt jobbig att hålla ren/repfri!
Jag skulle satsa på någon röd kulör eller om jag inte behövde se till bilens framtida värde en alpinvint utan tvekan. E46an gör sig grymt bra i den vita färgen.

Silver är ännu tråkigare än mörkblått.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Evol-79
lite mörkare grå-silver, tror det finns en som heter stålgrå, hade varit mitt favoritval. Gärna med någon mörkbeige läderklädsel. Men visst jag tycker att orientblå framhäver bilen riktigt snyggt.
Jag har hittills inte sett en enda e46ci Med samma färg som jag trotts att jag har en mörkblå bil.

Imolarött och EstorilBlå samt Mora Metallic är 3 färger som gör sig bra på E46 annars. Schwartz II är även den en riktig favorit.

Även jag är svag för vit, och Dyker en E46 M3 upp i min framtid med rätt utr/mil och Alpin Vit lack så kommer jag inte tveka.

Titansilver måste vara den tacksammaste färgen att hålla ren som finns. Den är dock allt annat än tacksam när man plöjer ner x-antal polertimmar på den.

Jag instämmer i att en mörkblå lack är pain in the ass att hålla efter, men den är desto mer tacksam när man börjar lägga tid för att få den fin. Hur Lättrepad den är, är dock något man kunde klarat sig utan.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Ko
475
Korak
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
andersson
jag tycker eran är kanonläcker

wendtan.
du som är påläst borde väl kolla tyskland eftersom vita bilar står i en lägre klass och är betydligt billigare på beg marknaden.
har för mig att tyskarna anser att svart och vit bara är grundfärger.(det kanske har ändra sig nu var där 02)

sedan kör man för man måste cupé för att man vill
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Korak:
Tackar, Den är riktigt trevlig. Hur nu sett till att skaffa ordentliga fälgar till vinterhjulen så plåtisarna är nu kasserade och både jag och bilen mår bättre:)

Får man fråga vad du har tänkt för utrustning samt motor på din bil?

och du, satsa på en vit E46a:) (Dock kanske inte den bästa färgen om du ska sälja vidare när nya 3an kommer som coupé.)

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Ko
475
Korak
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
nädu andersson nån vit blir det inte det överlåter jag åt
nån annan om den vore så snygg borde det ju finnas några 46.or
på forumet men de kanske jag har missat.

jag lutar åt imola med m-paket är ju ett måste till den färgen sen skall jag försöka få byta ut 17" mot 18" hjulen
och det vanliga komfortpaketet plus ett armstöd fram
bara det vanligaste med andra ord jag är inte så svag för skinn
så det hoppar jag.
sitter i förhandlingar nu får väl se hur det går vi är inte helt överens jag och firman
Ko
475
Korak
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
sorry andersson
var helt inne på 330:an men fick inget bra pris
så nu lutar det åt 325:an
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Jag kör också med Orientblå och jag är jäkligt nöjd med den än så länge. En snygg mörkblå är ju tidlös på ett sätt som bara silver är annars - men silver är ju fööör jävla vanligt numera.

Jag är inte lika putstokig som Wendtan men så är den ju också en firmabil så jag kanske inte tar hand om den lika väl som man skulle om man ägde den själv!

Hade jag haft mer stake hade jag dock tagit Imolaröd med sportpaketet, den är grymmt snygg och 18tums fälgarna (M135 antar jag du menar) får du till M-sport II för 4500:- eller så i tillägg om jag minns rätt.

/bfg
Orientblå och Alpinvit är nog de två snyggaste färgerna till E46. De skall allra helst kombineras med beige skinnklädsel och träpaneler för en optimal vill-ha-faktor :-)

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Oreintblå med beige skinnklädsel och träpaneler är trevligt att åka omkring i. Visserligen syns smutsen lätt, både invändigt och utvändigt, fast jag ser det nästan som en fördel, då blir man ju extra noga med att sköta bilen. Efter snart två år i den kombinationen har jag inte tröttnat det minsta.
pe
176
peter_ooi
BMW M135 X-Drive
Audi A6 Allroad
Jag var lite alergisk mot orientblå tidigare tills jag faktiskt köpte den.
Den e väldigt fint, Mörkblå lite lila...

Kolla länken nedan:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.