|
|
|
|---|---|
|
Hallå, Är det någon som vet hur pass svårt det är att byta glödstiften på en 530dT? Min 530 har börjat bli svårstartad när den är riktigt kall, men det går alltid att få igång den så jag antar att det är glödstiften som har börjat ge upp efter bara 26' mil... /Fredrik | |
|
Tänkte jag skulle byta glödstiften själv ikväll. Det gick inge bra, hittade inte ens vart de sitter någonstans. Är det verkligen ingen som vet vart de sitter? /Fredrik |
|
|
Jag har nu lyckats byta glödstiften, de satt precis lika jävligt till som på e-34:orna dvs. man måste plocka bort insuget. Innan man plockar bort insuget kan det vara bra och kolla så att man har en låååååång hylsa i storlek 10, testa på de nya glödstiften så förstår du vad jag menar. /Fredrik |
|
|
Hej, Hur blev det med dom nya glödstiften då? Startar bättre? /Ola |
|
|
Nu startar den fint ja, drar igång på en gång. Passade på att kolla efter dieselläckage när "halva motorn" ändå var nerriven men det såg tätt och fint ut. Jag vet inte om det är normalt men mitt insug hade en relativt tjock beläggning av olja, trots att det inte försvinner olja mellan servicarna... hmmm något att oroa sig för? /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.