AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
16.789

Bygga wastegate

Sida 3 av 7
Jeppe W
Fint, då ska jag tanka upp resten allt eftersom tid ges! Skulle ni känna för att idka lite välgörenhet tillbaka så har jag som sagt en 535:a som ska få hjälplunga.....skulle även behöva gasflaskor till migen...och pinnfräsar....och maskinskruvstycke....och en helsikes massa grejer...
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
OK, men jag tankar dom från din FTP istellet.

tack för att du försökte IAF.

mvh Erik Jakobsson

Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =)
Jeppe W
Tänkte bara kolla om ftp:n fungerar tillfredsställande för alla som använt den? Jag lägger in resten av färdiga resp. halvfärdiga projekt efter helgen!
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
jo, funkar utmärkt.

tack. mvh Erik Jakobsson

Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =)
-C
221
-Chrille-
320dT -00
325iM -89
Ser ju bra ut det där!.. Om det inte är allt för mycket besvär får du gärna lägga ut parterna med! spara dom i STEP eller SAT så går dom ju att öppna i de flesta programmen!

Vad kör du med för program?.. ProE? såg att du är från Sundsvall, vars jobbar du?

/Christoffer
Jeppe W
Har precis tankat upp dumpen, STEP + IGES. Jag kör oftast Inventor 9.0 Pro till vardags, ProE Wildfire använder jag bara ibland när någon beställare kräver det. Just nu jobbar jag på WSP som byggingenjör/projektör, men jag är utbildad maskiningenjör i grunden, hur jag jag hamnade på byggsidan vet jag faktiskt inte, men jag tror det främst berodde på arbetsbrist inom maskinsektorn...
Du Chrille som är civilare, vad ritar du med mest då?
-C
221
-Chrille-
320dT -00
325iM -89
Senaste tiden har det blivit mest Inventor 9 som jag jobbat med, har även erfarenhet av I-deas, UG, ProE samt solidworks. På enbart beräkningssidan är det väl Ansys som jag behärskar bäst.

Så det är lika illa med jobb där nere. Vad har du för hopp om framtiden? stannar du kvar innom bygg? Själv så är jag arbetssökande för tillfället!

tack för parterna.. ska kika på dom nu!

/Christoffer
Jeppe W
Om du oxå kör Inventor så kan jag ju lägga upp dom som .ipt och .iam lika gärna, då får du ju med dig historiken!?
På byggsidan har jag jobbat nu i ca fyra år, och beläggningen bara ökar, så jag lär bli kvar ett tag... Men dyker det upp ett maskinjobb så tar det direkt!
-C
221
-Chrille-
320dT -00
325iM -89
Ja det går ju bra det med! Skulle ha sagt från början vilket program jag körde med, så hade du sluppit spara om dom! =)

tack ändå!

Jeppe W
Jag lägger upp hela projektmappen så är det bara att browsa efter .ipj-filen =klart!
-C
221
-Chrille-
320dT -00
325iM -89
kanon!
Jeppe W
Ligger där nu å ropar på uppmärksamhet... :P
Jeppe W
Chrille; har du testat grejerna ännu?
-C
221
-Chrille-
320dT -00
325iM -89
Hej! jo jag har öppnat sammanställningen å kollat lite! ser riktigt bra ut!

Tänkte på en grej! fjädern som du ritat, är det en standardfjäder lr?

Sen en grej till som jag upptäckte när jag kollade i sketcherna. (och det här har jag letet efter) Hur/vars ställer man in så att namnen på måtten syns. t.ex d0, d1, d2 osv... detta här ju jäkligt användbart då man börjar referera mått med varandra!..

finns det ett bra ställe man kan köpa fjäder och membran på?

www.535twinturbo.com
Co
53
Cossie
Scorpio 2.9i Ghia Ultima Cosworth
Ska ni tillverka denna dump? Om ni är intresserad så vet jag av en kille som säkert kan köra fram detaljerna för en rimlig peng. Han håller till i S-vall. Om nån är intresserad så kan jag snacka med honom.

//Tobbe
gör det!

www.535twinturbo.com
Co
53
Cossie
Scorpio 2.9i Ghia Ultima Cosworth
Han har gjort mycket grejor till ett 635 turbobygge, dump, wg, grenrörsflänsar, adapterplatta mellan insugningsrör och spjällhus för extra uttag, adapter mellan block-oljefilter för uttag till kylare och turbomatning, tubvärmeväxare mm. Ska ge honom ritningar på dumpen och se vad han säger.

//Tobbe
Jeppe W
En liten grej bara, kom ihåg vem upphovsmannen är...!! ;)
Jeppe W
Chrille; i en partritning går du in på fliken Tools/Document settings/Units, där klickar du i alternativet "Display as expression" så visas alla parametrar med namn + värde. Ex.vis "d01=100", detta gäller alltså sketchläget!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.