|
|
|
|---|---|
bmw,m3 |
Hej! Har en riktigt fin 750ial-96 24000mil full servad med bok mkt fint skick tror nog att de är de mesta som fanns i utrustningsväg då i den? den ska gå jätte fint i motorn + lådan hur hållbara är dom motorena + hur känslig är automaten i dom vad är de man ska se upp med på en sådant skepp är 90,000kr för mkt? Mvh |
| Det finns en hel del matnyttigt skrivet om 750:a här på forumet. Sök och du ska finna! | |
|
har du nån länk??? |
|
bmw,m3 |
Har kollat sök inläggen men jag undrar om priset är bra med tanke på all utrustning + skicket ska va kanon även hur bra är den 750-96 motor + lådan vad ska man se upp med? Mvh |
Paap Reeder |
Två synpunkter: 1) det finns väl inte någon som sålt en 750 som inte varit i kanonskick! 2) spontant tycker jag att 90´låter mycket för en 96:a om mätaren står på 24´. Fundera över vad näste man är beredd att ge...... Kan inte dubbelkollade biluppgifter presenteras .... drag av minst 15´. MVH /// Paap R |
bmw,m3 |
Hej igen! Han begärde 110,000kr jag har fått ner den till 90.000kr men enligt vägverket är de en -95,a reg, sua 937 Mvh |
|
Det är årsmodell 1996, men tillverkad december 1995. Daten für die Fahrgestell-Nr. 'DH38786' Baureihe: E38 Fahrzeugtyp: 750iL Typschlüssel: GK21 Motor: M73 Karosserie: Limousine Katalogausführung: Europa Lenkung: Links Getriebe: Automatik Produktion: 12/1995 Füllmengen für die BJ von 01.10.1994 bis 31.08.1996 Motor M73 B54: 8.00 Liter Öl Getriebe A5S 560Z (Automatik): 0.00 Liter Öl Diff.: 1.60 Liter Öl Bremsflüssigkeit: 1.00 Liter Kühlwasser mit/ohne Klima: 13.00/0.00 Liter Zusatz: Automatikgetriebe: Lebensdauerfüllung Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
bmw,m3 |
Ok men vågar man köpa en sådan bil för 90,000kr den verkar ju helt ok + ska vara i mint konditon även riktigt välservad fast senaste insp 2 var när den gått 19800mil tacksam för snabba svar + är de någon som vet nåt om den bilen finns i kumla verkar vara en pålitlig kille han har ju bara ägt den sen oktober förra året men de behöver ju inte betyda någonting. Mvh |
|
Fina bilar, förmodar att den e svart med svart skinn.... det e faktiskt du som måste avgöra om du tycker att det e värt det.. rent spontant verkar priset ok. men det e din "magkänsla" som måste avgöra.. att äga en 750 är som att ha en fru... hon kommer att kosta!!! men det kan var det värt ibland.. //T |
|
|
Jag håller med. Det kostar men är värt varenda öre. Min är för närvarande avställd och då är ju förstås kostnaden lägre. Undrar om man kan ställa av tanten också;) ?? Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker! |
|
|
Provkör! Känns den fin i motor och låda? (lyssna, känn, titta)... testa kick-down i olika situationer etc etc. Känns allt perfekt så lär det knappast bli några problem med motor/låda på måååånga mil. Glappar något i hjulupphängning går det ju att åtgärda hyfsat billigt. Bytte själv ett pendelstag i kväll och hela framvagnen blev som ny. kostade väl 300:- typ. Är den fin i övrigt och allt fungerar så är det en kanooon bil. För mig har det i stort sett inte varit något som börjat krångla sedan jag köpte min. Alltid lite småfix i början om man vill ha allt perfekt, men inget allvarligt. Ska byta motorkuddar till veckan, för dom är slut.. man känner att motorn "ligger lite hårt" mot karossen. Men men det är bara att söka så hittar du huuur mycket tips som helst om vad man ska tänka på :) Tror även det kan vara minst lika bra med en ärlig 24.000 milare som en kanske skruvad 18.000 milare. Men då ska man ju se till att den är i gott skick. Det känns nog inte så kul att ha en bil i den klassen som inredningen/skinnet & lacken är heeelt slut i. |
|
|
Du får en 96:a i Tyskland för 8000Eur. Där har du kanske ett riktpris. Om jag var du så skulle jag inte betala mer än max 80 000 Skr. Tänk på att den om ett par år har gått 30 000 mil...och ett uppskattat värde då ligger på runt 50 papp. Där har du verkligheten, oavsett vad någon begär.. Så tänk efter innan. Därmed inte sagt att bilen ifråga inte är värd 100 000 för vissa. Lassieman |
|
|
Hej BMW,m3 Jag har varit och tittat på bilen ifråga oh jag tycker följande: Det var en bra bil, mkt dokumentation och servad, 24.000 mil tycks vara ok. Följande "fel" hittade jag: Strålkastarspolning ur funktion (medvetet eller ej, kanske ej nödvändigt). Bältessträckare Pass.sida behöver bytas. Stenskott (rejält) pass.sida nästan mitt i. V.nacksskydd bak gick ej upp elektriskt (men fungerade upp) ABS-sensor bak fungerar ej ibland?? Sommardäck slitna. Bilen upplevdes som "gungig", dämparna?? Mittarmstöd fram fastnade ej, utan åkte fram och tillbaka beroende på om man gasade eller bromsade. Positivt. Allt el fungerade. Alla lampor lyste. Välservad och mkt dokumentation. Fin ut- och invändigt. Endast 2 ägare i Sverige (en i Tyskland, företag). Bra motorvärden i alla besiktningar. Hel och fin i kaross och lack. Massor av utrustning (vet inte vad som finns mer)??? Jag tycker personligen den är intressant, men har svårt att prissätta den, likvärdig finns för 6000 € i Tyskland??? Vad skall man betala, den sjunker ju med 10:-/mil???!!! MVH Micke |
|
|
Det är svårt att råda någon när det gäller bilköp. För mig går det på känsla. Om bilen verkar vara en sådan som du vill ha och skicket är ok för dig, så slå till. Vad får du för bil för 90 000kr? Jo en Volvo 850 96-97 eller en Saab 9-3 från 98-99, och då är väl valet enkelt. Jag har själv ägt två V12:or och aldrig haft några problem. Import är naturligtvis ett alternativ, men dä får man ju inte se bilen förrän man är där nere, så man bör ha några alternativa bilar att titta på om det inte känns rätt. Lycka till med ditt beslut! A A |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.