AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
774

bmw 518 -88 e28...hjälp!

bm
89
bmw_e28_e34
528i -82
525i Touring -02
735i -92
hejsan jag försökte starta min bmw efter att ha haft en ettt tag inne i garaget nu har inte varit startad pga renoverning total renoverning nytt golv bak skärmar balkar osv.. men inget gjort med motorn den startade innan helt perfekt..men nu fick jag igång den med max gas men under ca 4000 varv så där den sen så går den ojämt under 4000varv dör den...sen kommer det vit rök men mäst svart rök å så exploderar det i avgasröret gnistir osv ...????

nån som vet vad det kan bero på mh patric tacksam för ett svar
Cr
81
Criser-X
M535i 86
318i 84
kan vara topplockspackningen??
Dödat nån styrbox med svetsning kanske?
Kopplade du loss batteriet och kortslöt plus-skon till karossen?
bm
89
bmw_e28_e34
528i -82
525i Touring -02
735i -92
jo vad jag minns så tog jag bort strömmen ifrån batteriet men jag kan garantera att den från motorn till karossen flätan tog jag bort vet jag...men om vi går på de du säger så vad är det som behövs bytast eller hur kan jag kolla de som jag har kortlutit?? ...

mvh patric
Cr
81
Criser-X
M535i 86
318i 84
kolla tänddetaljer, sen kolla att du får tillräklig med bränsle, på min bil blir det sådär konstigt när jag kör på reserv i tanken!, fast jag får inte vitt rök!, mest svart
bm
89
bmw_e28_e34
528i -82
525i Touring -02
735i -92
ok men hur vet jag eller har ni nån aning hur man kolla de asså om den får tillräckligt med bränsle för gick igenom den idag hittade inget som har gårtt eller varit bränt....för jag måste pumpa lite på gasen för att den ska starta så den får nog onstigt med bensin så tror jag att den inte går på alla cylindrar ... ?????

mvh patric
Cr
81
Criser-X
M535i 86
318i 84
kolla eller byt tändstifterna, om den inte går på alla burkar
Mr
35
Mr.Jet
325im -87
kolla lmm...vakum slangar
bm
89
bmw_e28_e34
528i -82
525i Touring -02
735i -92
okey tack så myckeyt ska ner å köpa ny tändstift.....LMM har jag kollat t.o.m bytt den men vakumslangarna har jag inte kollat....

mvh patric
Alltså vad jag menade med att kortsluta plus-skon till jord är att det bör man göra för att undvika att potentialskillnader kan uppstå vid svetsning, som då kan förstöra IC-kretsar.
bm
89
bmw_e28_e34
528i -82
525i Touring -02
735i -92
okey å vad menas med ic kretsar ???

mvh patric
Små svarta kryp med många ben, populärt kallat "chip"
Alltså integrerade kretsar, som det finns gott om i t.ex. motorns styrbox.
Nu behöver det ju inte vara så, men om du inte rört motorn överhuvudtaget så ska ju inte så himla mkt ha kunnat hända med övriga prylar, och den gick ju fint sist den var igång.
Svetsat hade du ju gjort en hel del förstår jag det som?
Får du inte ordning på det så prova med en styrbox från en likadan bil på skroten.
Den ska inte behöva kosta mer än nån hundring till en sån bil. (Anser jag...)
bm
89
bmw_e28_e34
528i -82
525i Touring -02
735i -92
okey tack så mycket får nog bli imon att åka till skroten å köpa en styrbox å nya tändstift ....
tack så mycket för alla svar..

mvh patric
hade exakt sama problem bytt toppackning finns ett väldigt bra sätt för att inte behöva krångla med motor noll ställningar å sånt du kan nå mej på putte_coool@hotmail.com om ett packningbytte blir aktuellt

putte
bm
89
bmw_e28_e34
528i -82
525i Touring -02
735i -92
okey jag ska nå dej det blir ett byte av den =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.