|
|
|
|---|---|
|
Såg för några månadet sen en E34 med ett "24v" emblem på bakluckan istället för t.ex "530i". Vart får man tag i såna? Finns det att köpa på BMW? Kollade på Länk utan resultat! Tack på förhand! | |
|
Det var den dåtida importören (Förenade Bil) som satte dit dessa emblemen på bakluckan, fanns mig veterligen bara i Sverige. De satt alltid i kombination med 520i/525i, och samtidigt introducerades den kursiva modellbeteckningen. Anledningen lär ha varit att BMW var sena med fyrventilsteknik och marknadsförarna antog att kunderna gärna ville visa upp att de hade den nya modellen. Det är möjligt de fortfarande finns att köpa på BMW, knalla in och fråga. Detta påminner lite om Saabs sätt att sätta 5speed på bakluckan, det var väl ungefär samma tidsepok… Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| OK, funderar på att sätta ett sånt emblem på sidan...där folk sätter v8 emblem =) | |
|
V8 emblem på E34.... har inte sett.... personligen vill jag inte ha ngn modellbeteckning alls på bilen... varför vill du utsätta din bil för ngt sådant? ;-) V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Jag funderar på att sätta ett 24v emblem på sidan av bilen. Är inte säker än ;) Just nu är bilen emblemlös! |
|
|
hmm 24v finns inte i etk heller vad jag kan se...men å andra sidan tycker jag inte att det hade varit snyggt så jag överlever iaf :) MVH Johan K |
|
|
Prova här annars det mesta finns här... Länk Sjöberg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.