AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
23.959

Ska köpa M3, nått att tänka på?

Sida 3 av 3
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Japp, men M3_LOVER;

"Det är ju den enda stora skillnaden mellan en 3.0:a och en 3.2:a....."
Njaa - dubbelvanos/321 hk skulle jag tycka iofs? (Men jag tror inte att den skillnaden påtalas lika ivrigt av 3.0-ägare?...) :-)
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Den som gnäller på att M Coupén/Roadstern har fem-petad låda har nog inte kört en sådan. M3 har ett annat behov av tysthet och komfort med sitt stora mysiga baksäte, färddator och klimatanlägging... M Coupén är mkt mer körmaskin utan en massa tjaffs och lull-lull. Den 5-petade lådan passar modellen utmärkt och jar har inte kännt behov av en sjätte växel på samma sätt som jag gjorde med M3:an.

Ny hemsa, i betastadie:
Länk
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
sani: Jo jag vet. Dom extra hk märks knappt. Dubbelvanosen märks ju dock.....så länge den är hel..hehe..
Var tvungen...::))

SMG´n vore ju ballt..men det är väl mest om man vill ha en "glidar m3.a"

MVH: Henrik

///M3
328-johan: Det var jag som först nämnde det faktum att M Coupé/Roadster har fempetad låda. Jag gjorde inte detta i syfte att såga bilen. Bara konstaterade att så är fallet eftersom många inte känner till detta. Anledningen till att lådan är femväxlad är av utrymmesskäl. Inte för att det är ballt att skippa "tjafs och lull-lull".

Har inte M3 csl fler växlar än fem? Det är ju en bil utan tjafs och lull-lull...

Ge ditt bidrag till Radiohjälpen 901950-6
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Nej såklart har den samma låda som alla andra M3:or, vad jag menade är att man har fullt upp med att köra och inte störa sig på hur många växlar den bilen har, det var lite dit jag ville komma. =)

Ny hemsa, i betastadie:
Länk
Visa användare
52
Draggen
M3 3,2
1996
Så, då var bilen köpt!:)
Det blev en 1996 M3:a. Som är oootroligt fräsch och fin. Dryga 11000 mil har den på mätaren. Det blir inte tungt att stiga upp imorgon 07 iaf.. haha.
Är väldigt nöjd:)
Hårt går den så det räcker och blir över:)
/Draggen
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
STORT GRATTIS!!!!!

MVH: Henrik

///M3
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Bravo!
Nu blir det verkligen dags för en M3 träff i vår tycker jag!

Visa användare
52
Draggen
M3 3,2
1996
Tackar!
Jovisst, det hade varit skoj d.
Nu ska jag och tvätta bilen... den har ju blivit skitig! Haha.

/Draggen
Ta
124
Tabasco
330i Touring -01
Om inte jag minns fel så är 6 vxl på M3 3.2 samma som 5 vxl på M3 3.0. Samma utväxling. Men man tjänar på att ha fler växlar eftersom man får en bättre acceleration. Samt också att M3 3.2 har högre vridmoment vid lägre varvtal så det är väl därför som det kan upplevas att den varvar mindre vid 120 km/h.
Ko
310
Kontant
525i -91
M3 -97 Limo
Tabasco, det var nästan rätt. Samma utväxling till femte växeln sen är sexan överväxel.

----BMW ///M3---
Toppfarten ligger på femman i sexan orkar den inte.
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Toppfarten på min M3:a ligger på 6:an växel.
Varför skulle den inte orka i 6:an??

Länk
Draggen vad är det för fel att basa för hela staden?
bm
92
bmw_tok
Audi A4 Quattro Avant 2.0tdi 2011
Kan ingen köpa min M3...har inte ens kört 50 mil med den i år...står bara och samlar damm.
Visa användare
251
simon_76
BMW (projektbil)
bmw_tok:
Ligger det ute någon annons på din bil?

Får jag bara fatt på ett garage för vinterförvaring och ett riktigt bra objekt dyker upp.....

Just real M-power
bm
92
bmw_tok
simon_76:

Jag skickade ett mail till dig.
Visa användare
251
simon_76
BMW (projektbil)
Tack så mycket..!
Då ska jag kika på det bmw_tok

Just real M-power
bm
92
bmw_tok
Simon_76: Inget att ha eller?
Visa användare
251
simon_76
BMW (projektbil)
bmw_tok: Absolut nått att ha enligt bilderna..Det är väl snarare så att jag måste vänta tills garagefrågan gått i lås innan jag kan köpa en bil.
Nu är ju M3 lr M5 inga bilar man hittar hur lätt som helst så dyker det upp en bil som jag verkligen vill ha dvs rätt skick,rätt urustning,färg osv...ja priset spelar givetvis in det med men jag tittar inte på M3:or under 100k utan mycket välskötta ex är bara av intresse..

Tycker din bil ser riktigt fin ut!

Just real M-power
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.