AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
23.961

Ska köpa M3, nått att tänka på?

Sida 2 av 3
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Draggen:

Ok, 160.000:- då kommer du få en grymt fin bil! kanske t. om en fin 97 eller 98..

LYCKA TILL! :)
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Suck...OK, jag får väl försöka reda ut det här då...

1. Leta reda på lite självinsikt & mognad och läs (även mellan raderna) igenom ditt FÖRSTA inlägg - står det ngt där om professionella ombyggnationer, end lättare trim, GPS mm på din lista här ovan?
Hur hade DU tolkat det, om inlägget var någon annans?...
(Som du så riktigt påpekar, känner ju inte jag dig, så det första inlägget var allt jag hade att utgå ifrån?!)

2. Jag har inte gjort några fel - jag försökte hjälpa. Ditt inlägg riktade sig ju direkt till mig som fd ägare av en M3 -97:a.

3. Läs igenom MITT första inlägg, där gav jag ett råd - visa lite uppskattning för det försöket också, om jag får be?

4. Självinsikt igen: Tror du någon av dom som återfinns under kategorin "Varför måste dom?" har gått in för att förstöra sina bilar?! Jag tror nog att de alla tror sig ha förgyllt...

5. Mina "kretsar" ang inte dig, och du behöver inte kontakta mig mera - skall tänka mig för nästa gång jag försöker hjälpa någon.

Ajöss.
Diskret styling vinner i längden. Länk

Personligen är jag omåttligt trött på stylade E36:or. Varenda exemplar är ju sönderstylat numera. En välskött M3 i strikt originalskick kan få mig att titta lite extra. En stylad dito ger mig bara blaha-känslor.

Ge ditt bidrag till Radiohjälpen 901950-6
Visa användare
52
Draggen
M3 3,2
1996
Hej!

Ni som kan mycket om bmw bilar, flickvännen gnäller på mig. Hon vill att jag ska köpa en z3 m roadster, hur är den i jämförelse mot M3:an? Det är 1997 jag snackar om där med.. Det är ju samma 321 hk motor, men hur är köregenskaperna om man jämför? Tack för svar!:)
Det känns ju ONEKLIGEN mer manligt med en M3:a... men men..
/Draggen
Visa användare
52
Draggen
M3 3,2
1996
Hej!

Ni som kan mycket om bmw bilar, flickvännen gnäller på mig. Hon vill att jag ska köpa en z3 m roadster, hur är den i jämförelse mot M3:an? Det är 1997 jag snackar om där med.. Det är ju samma 321 hk motor, men hur är köregenskaperna om man jämför? Tack för svar!:)
Det känns ju ONEKLIGEN mer manligt med en M3:a... men men..
/Draggen
Visa användare
52
Draggen
M3 3,2
1996
Okej Sani, ursäkta!
Gick väl an lite väl hårt antar jag..
Men jag blev stött när du incinuerade att jag skulle förstöra en fin bil.. that's it..
Dra ett streck?
Ha det!
/Draggen
Draggen: M Coupé är ett mer manligt alternativ än cabben. Bakaxlarna hos Z-serien är ett arv från salig E30 (Kolla modellguiden ifall du inte är bekant med modellkoderna). Detta ger bilen livliga vägegenskaper. Det är dock inte synonymt med att vägegenskaperna är dåliga. Tvärtom.

M Coupé och roadster har bara fempetade lådor jämfört med M3 som har sex växlar.

Visa användare
52
Draggen
M3 3,2
1996
Jaa, det kan jag hålla med om!;)

Jasså? Är fanskapet endast 5 växlad? Det var ju tråkigt.. hm.
Men det är nog iaf en rätt skaplig bil!? Hoppas jag... haha.
Nått mer att säga om bilen?

/Draggen
Om du ska köpa bil för 160000:- och sen lägga ner 150000:- på den, varför inte köpa en M3 E46 istället?

/Johan

Min bil: Länk

Ställ en fråga i Z forumet.. eller sök så hittar du ganska mkt..

Beror ju mkt på vad du ska använda bilen till. Roadstern är ju mer glidar bil, skjyst med cab under soliga dagar. Dessutom går de bättre än vad M3an gör också.

Ska du köra på bana så bör du välja Z3 Coupen då den är mkt mer vridstyv än vad caben är..

Mvh Per
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Draggen;

visst, alla har vi våra dagar... :-)

P.S. Håller def med Johan99! D.S.
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Johan o sani:
Som jag förstått de så verkar draggen vilja göra om sin bil till nåt extra (M3 E46 är ju extra orginal men)):
Type styling, ljudbygge och multimedia + lite trim. Även om han kanske får en M3 E46 för runt 350000:- så är den ju ändå inte som HAN vill ha den....(förmodligen)...

Jag skulle tycka det var jävligt kul med nån som verklig hottar upp en M3:a...alltså proffsig som tusan. Finns många stylande, visst...men det finns ju inte jätte många som är proffsstylade med allt.

Själv skulle ja vilja göra de me..men jag nöjer mig med det jag har p.g.a ekonomi bla...

MVH: Henrik

///M3
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
En sak fattar jag inte, varför är det så o-coolt att bilen bara har 5 växlar?
Jag menar, 6.e växeln är ju ändå bara en ekonomiväxel...

Ska rita dit en sexa på spaken så jag får leka med dom andra barnen i sandlådan...
Jag vill ha en 6 petad.. Vid 120+ sjunker soppa konton ganska mkt med en 6a pa spaken :)

Mvh Per
Visa användare
52
Draggen
M3 3,2
1996
Där fick du svaret Mosse, det är inte för att kunna vara med de andra barnen i sandlådan.. Ekonomi..
Sen är det ju ett litet plus för att det är ballt.. liksom mycket annat på en sportbil..:P
Jag tänker jämt på det när jag ligger över 120-130, att den varvar för mkt.. Upp mot 180 varvar den ju över 5000 eller vad det är.. för mkt :)

Mvh Per
Mosse: E36 är tröttsamt lågt utväxlad. De saknar tom överväxel. Den sjätte växeln på M3 är en välsignelse eftersom den sänker varvtalalet på landsväg vilket leder till lägre ljudnivå och mindre bränsleåtgång. Har någon sagt att det är "o-coolt" med fem växlar?

M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
"BARA" ekonomiväxel???????????????????????????????????????

Det är ju den enda stora skillnaden mellan en 3.0:a och en 3.2:a.....Finns ingen nackdel med den.

MVH: Henrik

///M3
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Av ovan nämnda bilar skulle en vit m-coupe med bbs le mans 19" vara den ultimata bilen.
Gärna med ny motor och antispin.

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Jaja. okeeeej då! det ÄR bra med en sexväxel.... :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.