|
|
|
|---|---|
|
Standardavgasystem, obyggt från bakaxel och bakåt: de 2st orginalrören går ihop till 1st 3" å vidare in i en lite fjuttig pytteliten simons 3" rakt-igenom-dämpare som är ungefär 300-400 mm lång det är ett satans resonansljud vid vissa varvtal..vill slippa detta men ändå ha ett "maffigt" ljud tips? kanske räcker med en större (längre) dämpare? | |
piddagomidda |
isolera undersidan av chassiet runt dämpare Ordning är till för idioter, genier hanterar kaos..... |
| räcker det tror du? | |
|
Nop det räcker inte , du får ändra slutrörets längd , börja med att förlänga det , och korta tills du har flyttat resonansen till lämpligare varvtal Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
|
har inget slutrör..dämparen är det sista! och jag har inte varit så dum att montera dämparens utlopp mitt under bilen...det sticker utanför bilen! vad händer om man monterar en längre dämpare? |
|
|
du flyttar ner resonansen i frekvens...Där rörets längd är 1/4 av en ljudvågs längd får du fina resonanser :) ///JOhan |
|
| hur lång en ljudvågs längd är beror på varvtalet va? | |
|
Japp...det är ju olika frekvenser beroende på vilket varv du ligger, men köp en längre burk du, och överväg att sätta kanske ännu en dämpare lite längre bak i systemet ///JOhan |
|
|
Grabben hade visst sista och enda? burken längst bak... ett rör som avslut har jag hört ska vara bra att ha inte bara ljuddämparn längst bak som avslut utan någon typ av slutrör. |
|
| ja det sticker ju ut en liten anslutnings stos ur ljuddämparen där bak men det räcker nog inte...äh..skaffar mig en längre ljuddämpare | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.