|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en BMW 635 csia -1987 som gått 139231 km. Bilen är burgundrot-metallic och i fint skick,(rostfri) har aldrig gått på vintern. Jag har ägt den i ca: 3 år. En ägare före mig. Tyvärr var det en del skador på den när jag köpte den, som sitter lite varstans, det är bl.a. buckla på bakluckan, buckla på framskärm, märke i takluckan, cromskada på kofångaren fram, klarlack samt delar av sido stripsen har lossnat, plus lite till beroende på hur pedantisk man vill vara. Jag har tänkt att ev. sälja den, så min fråga är: Skall jag kosta på att göra iordning den eller skall man försöka sälja den till en entuiast som själv får titta på skadornas omfattning ? ( Jag har betalt väldigt mycket för bilen ) Men det är den värd !! Tacksam för seriösa svar. Mvh. Tommy Tel. 0322-606407, 0322-12822, 070-214 86 81. tommy | |
|
En orenoverad orginalbil har haft en tendens den senaste tiden att var högre värderad än en dito renoverad bil. Sådant som utbytt kromlist eller stripe kan inte räknas som renovering men när det kommer till ny lackering blir det alltid svårt att få till en farbiksfinish. Bucklor kan gå att ta bort med tex www.bilvardstenknik.se eller www.jbc.se. Tipset är sälja den som den är. Värdemässigt är det svårare att uttala mig. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Håller med Asken:Det är lättare att sälja en orenoverad bil till en entusiast då skicket är garanterat och inte övermålat, skulle hellre köpa ett fint objekt vilket din bil verkar vara på beskrivningen och fixa till själv än att köpa ett ordinggjord bil som man inte vet kvaliten på. Däremot fabriksfinischen på lack ger jag inte mycket för, gick häromdagen och tittade i BMWs bilhall på nya bilar samtliga har apelsinskalstendens i klarlacken (även min bil därför kollen)jag vet inte vilka lackfirmor som Asken är van vid med de seriösa som finns häromkring lackar bra mycket bättre än fabriken. Förmodligen beror det på den vattenbaserade lacken? Har en bekant som är lackerare han höll BMW.s lackkvalitet som nr1 (opel sämst) tidigare men nu tyckte han att finischen blivit sämre. Killen skarvade ihop två E39 540 han lämnade in den på BMW för data kontroll, de trodde inte på honom att bilen var skarvad.Såldes för 145Tkr med vinst ungefär halva priset mot en bilhandlare. rullar i södra sverige nånstans.Det var ett beställningsjobb från en kund, dvs inget fusk. Vad din bil är värd vet bara entusiasterna MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.