|
|
|
|---|---|
|
tjena, är en kille på snart 18 som går i bilköpar tankar. Har funderat lite på 525 och då kommer ju frågan om försäkringar upp på en ggn. Är det ngn som har koll på vad det skulle kosta på ett ungefär att halvförsäkra en 525 på mig, bor i en stad med ca 30 000 invånare. Tack på förhand | |
|
Kolla på Trygg-hansa.se. Där kan du kolla försäkringspremie med ditt personnummer och reg-nummer. räkna med minst 4000/år "It's furious to be fast!" |
|
|
Hm, okay. Det funkade inte just nu, men då vet jag vad det rör sig om. Vad har ni för åsikter om 525 som första bil? är det nåt att satsa på eller ska jag byta inriktning. Har skitsvårt att bestämma mig..... |
|
| Min första bil var och är en 525! Bra val tycker jag iaf! | |
|
Bor man i storstad blir det mkt dyrare än så... men visst 525 är en mkt bra bil... tycker dock att det är lämpligare att börja med ngt motorsvagare som första bil... lätt att köra över sin förmåga med en 200 hk bil, speciellt som 18 åring ;-) ... och speciellt på vintern... kanske skulle satsa på en 518/520 under de första åren innan du fått lite rutin och vana? V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
| Billigast på 525i är auro försäkring ab... betalar 5200 drygt för halvförsäkring i Sthlm. | |
rsarits |
Kolla på Länsförsäkringar.se, där har du en online prisberäknare för försäkring. Sedan kanske inte just LF är billigast i ditt fall, men du får en fingervisning om c:a pris |
kennie_535 |
jag har en 535:a-89 i storstan som kostar hos trygg hansa 5200 per år för helförsäkring |
|
okay, tack då har jag fått en fingervisning. Mugge, jo så har jag väl funderat. Men jag vet med mig sj att jag tröttnar fort på saker. om jag köper en 518-520 kommer jag ha tröttnat efter en månad ;) men visst, det hade varit smartast :) |
|
|
Det är liv i en 520 också.... men visst 525 är roligare... men man tröttnar på alla bilar... 525, 530 (har iofs inte tröttnat ännu men det kommer), det är därför man köper starkare bilar ;-) Försök hitta en med ASC om möjligt... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
hehe, ja det är väl så :) jag har inte ens bestämt mig vad det blir än, är även sugen på e30 320-325. Får se vad det blir, ska kolla på lite bilar under sportlovet så får man se om det är nåt smo faller en i smaken |
|
![]() 13.415 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Även om det är lite tidsödande kan det vara värt att kolla runt bland försäkringsbolagen. När jag frågade runt (hösten 2003) bland bolagen skiljde det en hel del mellan dem. Har bifogat de prisuppgifter jag fick då så ni kan se själva. Priserna gäller max 1000 mil, ingen under 24 år kör, bor i Malmö, född 75, haft körkort i 5 år. Bilen gäller en vanlig BMW 535i -89 E34. Bolag Hel Trafik ----------------------------------------------- Trygg-Hansa 26353 6863 If 27085 5941 Länsförsäkringar 27672 ingen uppgift Aktsam Fick ej teckna 4771 Sockensbolagens Fick ej teckna 8992 Folksam 16121 ingen uppgift |
kennie_535 |
ja e inte ens myndig är bara 16 och min 535:a kostar på mejj ca 20000 helförsäkring per år hos trygg hansa trots att ja inte har körkort och när ja får de trode dom att den skulle sjunka till 10-11000 och på min farsa som är född 55 så kostar den ju 5200 helförsäkrad per år |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.