AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.192

PDC stendöd vad kan vara fel

wi
30
wilma1
525iaT-02
PDC har ej fungerat i bilen sedan jag köpte den.jag har kollat anslutningar och styrenhet.Finns det någon som har några tips och trix på vad det kan vara, elschema,mätpunkter spänningsnivåer mm har läst någonstans på forumet att det skall finnas en strömbrytare och indikeringslampa till pdc i bilen ?
Har sökt på forumet men ej hittat några bra svar på prblemet.

Micke...

wi
30
wilma1
525iaT-02
Ingen som vet ?

mi
525
mikren-6
Alpina B10 3.3 Touring -01
Jag har inte heller någon strömbrytare för PDC:n utan den aktiveras automatiskt när du lägger i backen. Min PDC gav upp i höstas med resultatet att så fort jag la i backen så tjöt PDC:n i 3 sekunder och sen var den tyst. Det är ett symptom att någon av givarna är sönder, eller ärgade kontakter till givarna. Jag bytte en givare och problemet löstes. Bytte förresten själv, inte så svårt som man kanske tror. Givare kostar på BMW 600-700 kr.

Micke
wi
30
wilma1
525iaT-02
Jag har inga problem med tjut, absolut ingenting hörs då jag lägger i backen(steptronik)eller backar emot en vägg eller dyligt däremot så plingar det lite då och då sporadiskt när jag kör det är ingen indikering någon stans på instrumentet räknar dock ej med +3 graders plinget. Kan det vara någon brytare på lådan som inte har alla hästar hemma då PDC inte vill vara med i matchen eller en säkring kanske eller styrenheten eller......
någon annan som vet, det vore kul om det fungerade .

mi
525
mikren-6
Alpina B10 3.3 Touring -01
Du kan ju alltid åka till BMW och få felminnet avläst. Där kan de se om du har fått felmeddelande från någon givare eller om det är något annat som spökar. Är inte säker dock på om de ser vilken av givarna som är trasig via DISen.

Micke
Har exakt samma fel...helt tyst... 540- 98
Ingen PDC knapp.
Spekulerade i något glapp i kablarna.
Men det har ju du testat...suck
Om du kommer på det, lämna ett inlägg.
wi
30
wilma1
525iaT-02
Enligt DIS test är det två av givarna som är död och elektronikmodulen (det kan ju i och försig vra endast modulen som genererar alla felen) har ej forskat vidare ännu. till någon hjälp kanske?
Ja absolut, ManTackar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.