|
|
|
|---|---|
|
Tja! Håller på med planering av min 02:an och skulle jätte gärna vilja ha lite goda råd på hur man kan trimma på bästa möjliga sätt.....Kan man få in en 6cyl insprut från E30 -84? Det jag hade tänkt mig är att jag ska plocka hästar på strax över 300!!? <DRAR LOSS I EN 02-KAROSS> | |
|
Länk Här står hur man stoppar in en m20 i en 02a Problemet för dig blir att besiktiga med ändrad motor då din bil är en -77. Årsmodell 75 och äldre är ok att besiktiga om effekten inte överskrider 150 hk (tii-spec på broms och hjulupphängning) |
|
|
Tack för tipset! Om man säger att jag har 200hk i en 4cyl 2liters maskin...? Är det några problem att besiktiga då? Jag menar, de ser väl inte om det är en 200hk eller 100hk i en 2litare!? <DRAR LOSS I EN 02-KAROSS> |
|
|
Om vi säger 200 hk i en 2,0 eller 2,2 på besiktningen , du tror inte att dom märker att den går väldigt oroligt på tomgång ? och du har vissa avgas värden att uppfylla på en 77a , jag har själv besiktigat en 02 med ca130 hk (150) i motorn , och det var pga bytt toppar på webrarna till dom det stog st 40 på , om du kommer in med sprut av nytt slag , så undrar dom ännu mer vad du har för nån effekt , Och vid effekt ökning i en 02a , så bör du ha andra fjäderben + bromsar på den . Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
|
Ok! Så det är så det ligger till!? Jag tackar så mycket för alla svar =) Så om jag förstått detta så är det ok med 130hk? Spelar det ngn roll om man har då en 2litare, eller måste det vara en 1.5 för att det ska gå igenom!? Ni får ursäkta mig om jag frågar för mycket, men jag vill bara vara säker så att bilen går igenom besiktning.. / panos <DRAR LOSS I EN 02-KAROSS> |
|
|
Är det ngn som vet ngt om kraven på 77an? <DRAR LOSS I EN 02-KAROSS> |
|
|
Du får inte bygga om på en 77:a. hjorten |
|
|
Så egentligen får jag inte ha någon 2litare i, om jag inte får bygga om den!? På vilket sätt menar du med att bygga om? panos <DRAR LOSS I EN 02-KAROSS> |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.