|
|
|
|---|---|
|
Jag tittade lite på en E39 M5 som jag tycker har kromspak. Ingick det i crome-line exteriören? För det finns ju många som har skinnspak. Eller var det bara till en viss inredning? Jag är ganska säker på att det är en kromspak: Länk //Schnitzer | |
Buspelle |
Växelspak och handbromshandtag var "titan"-klädda på 99or och de första månaderna 00 (på den sk sportiveinredningen). "Titan"-beklädnaden klarade dock inte förslitningen utan flagnade ganska snabbt. Därför byttes dessa till läder istället. |
| Jag har knoppen i läder, min e -99 | |
Buspelle |
bayerischemotor: troligen bytt på garantin eller eftermonterad. |
| Kanske på garantin då... Ingen av de tidigare ägarna på min bil verkar vara några "delbytare" direkt:) Handbromsen har jag i titan dock, och titan färgen slits ju som fan... Helt hemskt, listerna runt om ser bra ut, men panelen runt växelspaken e hemsk, denna ska jag byta, handbromshandtaget är lite slitet, men acceptabelt. | |
|
Buspelle: Var har du hittat den informationen om att knoppen och handbromsen byttes till läder? //Schnitzer |
|
Buspelle |
Schnitzer: Det framgår av broschyrmaterialet; jmf den ursprungliga M5-broschyren med den senare där samtliga M-modeller redovisas. Sedan har detta diskuterats åtskilligt på bl a m5board.com. |
Buspelle |
bayerischermotor: Om du ska byta panel så tänk på att även dessa ändrades för att hålla bättre i mitten av 00 och fick då en annan nyans. Jag vet inte om bägge varianterna lagerförs, men det är nog stor risk att så inte är fallet. |
|
1. Är det någon som vet om/hur det går att byta handbromshandtaget på m5 e39 ?. Kollar på eftermarknadstillbehör och det står ofta att de passar samtliga bilar UTAN M5 sam M3. Vad skiljer på dem trp ? Min har som sagt också flagnat en hel del vilket ser väldigt tråkigt ut. 2. Är det någon som monterat bort växelknoppen på sin m5 e39 ? Inga konstigheter att få bort den eller ? Skar ni av damasken i lagom höjd ? Damasken följer ju hela vägen upp på knoppen ju... tacksam för svar. mvh wissen mmmmmm V8 M-power !! |
|
| Knoppen e bara att dra rakt uppåt. Men dra inte mot ansiktet, du kan knocka dig själv då:) | |
|
bayerischemotor> hehe, nej jag ska vara försiktig. Tack för hjälpen. mvh wissen mmmmmm V8 M-power !! |
|
|
bayerischemotor: Skulle nästan ha med det på M5 E39-regisrets hemsida "tips & tricks" med bilder när man blivit knockad :) //Schnitzer |
|
|
:) Schnitzer det skulle vara en höjdare:) Har inte haft tillfälle att ta bilder på bilen ännu, Vädret har varit följande: Slask, slask och slask, men nu kanske under Vslutet. |
|
|
Kan ta bilder på bytet samt min blåtira till helgen. Alternativt så blir det en bild på en blodig näve när handen har gjort en snabb visit genom takluckan :-) Skall bli spännande det här. Rekomenderade verktyg vid bytet blir: 1. Handskar 2. Hjälm. 3. Plåster och ev bandage Önska mig lycka till !! /wissen mmmmmm V8 M-power !! |
|
|
wissen: Lycka till :) bayerischemotor: Ja, det vore kul! Hör av dig till min nya e-post om du fixar bilder och text. Ska det bli superkul att se (och att lägga ut på sidan förstås). //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.