AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.384

TV4 säljare

Sida 3 av 3
ox
91
oxe
525i 24v -91
sist vi kollade hur många som var med i nix-registret så var det 500.000 om jag inte kom ihåg fel...and still going strong!

och dom flesta seriösa företag kontrollerar sig emot nix....men tyvärr så finns det alltid oseriösa företag som inte bryr sig om detta.

och detta med att listorna är dyra för företagen...egentligen borde dom spara tid på att kolla upp sig gentemot nix-registret...och tid är pengar!

Jag tror att man betalar ca 6 kr per träff, om man söker på NIX internettjänst... Mycket pengar för TM-företag med många säljare.

Personligen tror jag att en sänkning av priserna skulle bidra till större seriositet bland Tm-företagen.
Gynnar nog alla.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Återigen, jag är mycket nöjde med NIX. Inga TM-försäljare har ringt mig sedan jag reggade mig (förutom TV4 då).

Innan var det 2-3st i månaden.

Så tydligen är det seriösa TM-företag som respekterar detta.
Om jag vore kund till ett TM-företag skulle jag kräva att de använder NIX.

Skulle någon TM-säljare ringa mig kommer jag att fråga vad företaget heter och varför de inte tillämpar NIX. Sedan kommer jag telefon terrorisera styrelse och VD ;)
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Jag har också mycket goda erfarenheter av Nix. Har bara blivit uppringd en gång efter att jag gick med och det var ett företag som alldeles uppenbart inte brydde sig. Det fick säljaren veta så han ringer inte igen.
An
226
AndersLindgren
BMW 525 Touring -92
BMW 540 Touring -00
Jag har en lösning på de, som kanske är lite sådär men de brukar räcka om man är direkt otrevlig mot dom. De e ju inte den som ringers direkta fel, men då brukar dom ge sig.

// Anders
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Jaha, inte ens ett dygn hann min Audi-annons ligga ute på Blocket innan jag blev uppringd från Tv4 text-tv.
De undrade om jag hade sålt bilen än (!) och jag frågade om han hade läst hela annonsen. Intill telefonnumret står "(Annonsören vill ej bli ringd av telefonsäljare!)" och han sa "att de hade han nog inte"...

Nummret han ringde på verkar för övrigt tillhöra Predictive Sales AB Länk

Jag har anmält det till Blocket, men de kan väl inte göra så mycket?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
C3
34
C311
M6 -84

BMWCS #04660
Jag har hemligt privatnummer och använder endast ett mobilnummer i annonsen. Samtalen är alltid 90% andra annonsförsäljare och 10% spekulanter. Det är bara att lägga på utan att säga nåt eller låta mobilen ligga till dom lägger på själva. Det verkar gå åt det hållet att fler och fler skaffar hemligt privatnummer.

Mvh
Thomas
Var telefon numret från telesäljaren 08-55530027 dom har i allafall ring på min mobil 10ggr efter det att annonsen försvunnit.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Stämmer, det var 08-55530027.

Erik

___
Jag satt in en annons på blocket nyligen och blev uppringd två gånger från tv4 och en gång från något annat företag. Jag frågade varför dom ringde när jag kryssat i en ruta då jag betalade annoinsen att jag inte vill bli uppringd av telefonförsäljare och svaret var "Den rutan är ibockad i förhand av blocket och då kan vi inte veta om du bara missat att bocka ur rutan så vi ringer alla ändå"
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Blev också uppringd trots att jag kryssat rutan och ringt TV4 och bett dem spärra min telefon mot TM-säljare.

Vilket jag surt påpekade för killen som ringde.

Dom är ju inte särskilt smarta heller TV4-text när dom säger att deras anonnser når ut till fler personer? TV4-text ses nog mest av svenskar medans Blocket och alla andra internetsidor nås världen över...

Inte nog med det, dom kräver 200 spänn någonting för 2 veckor?
En fordonsanonns på t.ex. blocket kostar 80 spänn för 2 MÅN!!
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Jag fick följande svar från Blocket:
-----------
Hej,
Vi beklagar att de inte respekterar ditt önskemål att INTE bli uppringd. Tyvärr är det inget vi kan göra något åt på rak arm utan våra jurister håller på att reda ut det.

Maria Blocket Kundservice
-----------

Erik

___
ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
Vad kostar det att skaffa NIX..

behind a great man there is a great BMW
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Kostar inget. Helt klart prisvärt ;)
Kan man ansluta mobilen till nix telefon?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.