AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.383

TV4 säljare

Sida 1 av 3
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Håller på att försöka sälja min 523i och har annons bla på blocket.

Nu ringer TV4 för andra gången på 2 dagar och försöker sälja en TV4 annons. Dom är så jävla käcka och ska hjälpa en att få fart på bilförsäljningen.
När man hävdar att priset är alldeles för högt i förhållande till vad dom erbjuder tycker dom att man som BMW ägare ska ha råd med detta!

Jag blir klart irriterad, hem telefonen är spärrad mot telefonförsäljare via NIX och det funkar jättebra, men hur blir man av med TV4 i fortsättningen?
Får nog skriva ut det i klartext i annonsen: TV4 var god ring ej!
Ring NIX ( dock tveksamt om TV4 ingår då NIX är en branschorganisation för telemarketing) och se vad man kan göra.

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
TV4 borde falla under nix-registret!

Jag har spärrat vår telefon via Nix, men vid något enstaka tillfälle har det hänt att någon käck försäljare ringt ändå.
Jag har då inlett med frågan: "har du kollat Nix-registret?"
Då har de stammat fram att "det har vi nog missat!"
Varpå jag sagt "då föreslår jag att du kollar det registret, och sedan förutsätter jag att ni inte ringer igen!"...sedan har de aldrig ring igen!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Även TV4 måste kolla NIX. Alla säljare som arbetar mot privatpersoner är skyldiga att kontrollera NIX, de som påstår att de missat er ljuger garanterat då registret är väldigt logiskt uppbyggt.
En miss kan för ett företag leda till dyra skadestånd.

Anmäl dem, det kan de ha ;)
li
1.959
liste
535i -89
Jag hamnade på nån slags "heta listan" bland landets telesäljare. Fick ofta två-tre samtal per kväll och fick till slut nog och bytte nummer, faktiskt.
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Dom har oxo ringt mig ett flertal gånger.
Jag säger att bilen är såld.
Hatar dessa fösäljare!

Är det som TV4 är giriga eller har dom så svårt att få in annonsörer?
Vart får man info om NIX??

/Johan

Min bil: Länk

www.nix.nu

Så här står det:

"NIX-Telefon är en möjlighet för konsumenter att göra känt att han eller hon inte vill få telefonsamtal i marknadsförings-, försäljnings- eller insamlingssyfte. Genom att först kontrollera mot NIX-Telefon kan näringsidkare undvika att ringa sådana samtal till dem vars telefonnummer finns i NIX-Telefon.

Marknadsföringslagen innebär att marknadsförare är skyldiga – med vissa undantag - att kontrollera om en persons telefonnummer finns i NIX-Telefon innan sådana samtal rings till konsumenter.

Även Internationella Handelskammarens regler kräver att marknadsförare och andra respekterar konsumenters önskan att inte utsättas för viss typ av direktmarknadsföring, t.ex. telefonförsäljning, genom att använda befintliga preferenssystem (som t.ex. NIX-Telefon) eller egna interna spärrlistor."

J

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Perfekt! Min sambo kan ju aldrig säga nej när de ringer så det där verkar ju va ett bra sätt att slippa massa skit man inte behöver...

/Johan

Min bil: Länk

Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Nix: Länk
Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Anmäl det till blocket!

V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort!
Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen §
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag är med i NIX och TV4 ringde mig, det inte vara TV4 som ringde utan det var en hel drös... Autobytel både ringde och SMS:ade... jag anmälde det hela till blocket och fick veta att Blocket dragit autobytel inför rätta och att de noterat att TV4 har ringt...

Så att gå med i NIX stoppar inte några säljare!

V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort!
Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen §
Hej jag har hemligt tel nummer och har aldrig fått ett samtal från en säljare :). Men TV4 ringde mig flertal gånger och andra bolag då jag sålde min gammla bil. Sa bara nej tack snälla.
Philly
TV4 ringde 2 ggr på 3 dagar, tröttnade, sen ringde autobytel och ville försöka...

hon började lite smått, och frågade om jag ville veta allt positivt, javisst sa jag och la telefonen på bordet, efter ca 3-4v min hör man en röst i telefonen:

"hallå? är du kvar"?

tog upp luren och sa:

"jag är inte intresserad, hejdå"

hehe, tyckte jag va rätt kul iaf :D

BMW
IQ
357
IQ=pi
BMW 630Ci -07
BMW 525 AiT -08
Diverse Ducatis
Toyota MR2 -00
BMW 325 XiC -07
Philly: Way to go!
Kan för övrigt avråda från TV4 å det bestämdaste. De ringde upp mig (nej, inte med i NIX) när jag försökt sälja min 328 att tag, och började bli lagom mör. Jag tyckte att vad fan, får jag sålt den så kan det ju vara värt pengarna. Lyckligtvis läste jag annonsen innan jag betalade. De hade (utan att förvarna om det) redigerat om annonsen så att jag framstod som mer eller mindre hjärndöd. Behållit besrinvingar av de skavanker som jag varit ärlig nog att beskriva i originalannonsen, men tagit bort allt annat. Jag blev sur å ringde å gnällde, och till deras fördel får man väl säga att de tog bort annonsen och makulerade fakturan utan tjaffs.

Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en.
När jag skulle sälja iväg traktorn så blev jag uppringd av gula tidningen,autobytel ocj jag tackade nej och sen till slut ringer någon från tv4 2 gånger å bjuder på 2 månader av totalt tre och tex tv:n dock så sitter jag å väntar å väntar på att få någon räkning men inte kommer det någon räkning och innan man hinner ringa å höra så dimper det ner ett inkasso krav på skiten!!! Bra att man får en chans att betala.

Nu tänkte jag kolla om man kunde sälja iväg vinterbilen till ett hyfsat pris och vem ringer då igen..jo tv4 var av mitt svar blev NEJ och sen bad jag dom i normal samtals ton att sluta ringa jag är inte inteserad. Det gick väll säkert en dag innan dom ringde igen... Nu mera så får man gladligen skriva: Inga bilförmedlare och annons firmor mm
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
De har ringt till mig också när jag annonserat min och sambons bil.
Standard frågan från mig är:
Vill du köpa min bil?
öhhhh nej!
Ge fan i att ring på min annons då!
Till saken hör att jag har ett sånt jobb som drar till sig nigeriabrev och diverse desperata "säljare"
Även mängder med annonsskojare.
Lite trött på sånt alltså.

Automat är bekvämt men helst med V8 muller
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Även jag har anmält till nix refistret kan jag ju nämna.
meddelar blocket varje gång jag får samtal från tv4 och andra.

Automat är bekvämt men helst med V8 muller
ox
91
oxe
525i 24v -91
Jag jobbar med nix bland annat...inte så spännande men! :)
ox
91
oxe
525i 24v -91
och jag är med i registret och det har inte ringt en enda till mig.....men har ni hört talas om 3 månaders gränsen?
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tydligen fler som inte gillar TV4.

Länk

Länk

Ska för in nåt liknande i nästa annons.
Drar iväg ett mail till blocket också, tror inte dom gillar TV4:s marknadsföring.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.