AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
892

Helförsäkring ett måste?

Tänkte bara kolla några saker med er.
Det är så att jag börjar ana att "någon" jävel kommer att ge sig på min bil, orkar inte förklara varför med så är det tyvärr.
Om man skulle får sin bil vandaliserad, vill det till att man har helförsäkring i det fallet? Säg att bilen blir repad, ersätter bolaget skadorna då, även om bilen är från 92. Jag vet att dem skiter i att bilen är i topskick och går efter någon slags lista när dem sätter värde på bilen. Skulle dem kunna vägra ersättning om det visar sig att skadorna kommer kosta mer än vad bilen är värd?
Det går inte att visa upp bilen eller liknande för att bevisa att den är i ovanligt bra skick? Btw så har jag IF för tillfället, kanske borde byta bolag om det behövs.

Tackar på förhand
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Ja, du måste ha helförsäkring för att få ersättning vid skadegörelse. Kolla själv på IF:s hemsida: Länk , där finns alla villkor.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Tackar Erik :)
He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
Åtminstone LF har även halvförsäkring med tillägget MER-som står för sänkt självrisk vid kollision med vilt och vid skadegörelse. kolla med dem, kan kanske löna sig.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Du kan begära att få bilen visad eller dokumentera skickket genom fotografier.

om din bil kostar 30 000 kr enligt listan och det kostar 50 000 kr så kan de vägra att reparera bilen, istället får du ut de pengar som man bedömmer att bilen är värd i handen. man brukar kunna förhandla om det hela.

Min E30 blev påkörd när den stod parkerad utanför... de kollade på bilen skadorna och skicket och allt möjligt... så ringde de upp sa gav mig ett bud... jag tyckte att det lät rimligt och accepterade... jag hade kunnat tacka nej och komma med mot bud... så hade man säkert kommit överens...

V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort!
Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen §
ma
8
masterpiece
m535i -87
häpåre..

hör me IF vad dom har för tillägg till bilen...
på trygg hansa har dom ett tillägg som heter bilplus som gör att du får 2500:- vid uppsåtlig skadegörelse oavsett om du har hel el. halv förs..

/bunne
tusen tack, skall kolla upp det idag :) Har en massa bilder på bilen men det är ju svårt att visa att där inte finns rost och repor mm med hjälp av bilder.
Får dock hoppas att folk ger fan i bilen, risken är väl att man blir sugen på att vandalisera deras ansikten om man får tag på dem. Så får man inte säga ej mindre göra, men bilen är min älskling :)
Nu ringer jag IF och kollar med dem, kanske får byta bolag det återstår att se vilket som är mest lönsamt!
Tack igen, förbannat bra forum det här :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.