AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
850

M3 GT, framtida samlarbil??

Visa användare
183
tånni
3.0 CS-73
325i touring -89
Har kollat lite rundor på M3 GT's, ´skulle ju vara fett att susa runt omgiven bland grön alacantra och kolfiber. Eftersom endast 350 st e tillverkade borde de ju vara ganska dyra... Men när jag kolla på Mobile hittade man ju GT's för en 140 papp, nästan billigare än en vanlig M3:a.
Varför detta??
E det nån som har närmare bekantskap med en GT, mycket dyrare att serva o.s.v.

Vore intresserad av lite ägarinfo!
kr
512
kris
E93/E90/F07/997.1S
701/999s/FZ750
Nja, priserna ligger väl snarare från 170 och uppåt, dvs samma som här. Det är ju inte ngt extrema skillnader mot den vanliga men att den skulle vara värd samma eller mindre är inte troligt. Sedan finns det alltid bra och mindre bra exemplar av allt. Eftersom de är förhållandevis lika så är det inget som direkt höjer servicekostnaderna mm. Kolfiberpaneler, vingar/spoilers, mm är ju inget som behöver kostsam service. Kärlek behöver den men det är ju gratis.... Men om ngt behövs bytas så springer notan iväg. Har sett flera GT's som antagligen kört sönder främre spoiler och sedan ersatt den ställbara med en vanlig, antar att detta är av kostnadsskäl.

Hör av dig om du undrar ngt mer.

Mvh Kristian
Visa användare
183
tånni
3.0 CS-73
325i touring -89
Tack Kristian!
Jag hör av mig om jag undrar nåt, om det e ok för dig...
Hur långt har din GT rullat? svensksåld?
kr
512
kris
E93/E90/F07/997.1S
701/999s/FZ750
Den har gått 16'ngt. Jag importerade den själv för 2 år sedan. Förresten så såldes det aldrig ngr GT's i Sverige så de som finns här är alla importerade.

Mvh Kristian
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.