|
|
|
|---|---|
koston |
Hej undrar lite över prisbilden på bmw 330 Har en hittat en bil som verkar intressant det är en 330ci svensksåld 6100 mil ( steptronic ) topas blå M-sport paket skinn, 18` + 17` orginal alu nya däck allt annat utom navi vad är ett bra pris är steptronic ett minus? |
|
Om Steptronic är ett plus eller minus kan endast du som förare av bilen avgöra. Men om du har för avsikt att sälja bilen en vacker dag så kan Steptronic mycket väl göra en 330 mer lättsåld. Bra pris? Om du tycker priset motsvarar vad du söker och vad du får för pengarna så är väl priset bra. Annars kan jag väl tänka mig att prislappen borde ligga runt 250-260000kr. Givetvis en ren gissning från min sida. ///M som i M52TUB25! |
|
|
Vid närmare eftertanke... Steptronic kan vara en nackdel vid eventuell försäljning i framtiden. Inte så att det är negativt för en 330 i sig, men eftersom det var en coupé det handlade om kan Steptronic vara ett minus för eventuella köpare. Jag noterade detta i en annan tråd där någon påstod att Coupé-spekulanter i allmänhet kanske inte värdesätter Steptronic utan föredrar manuell låda. ///M som i M52TUB25! |
|
| Tveksam till det! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.