|
|
|
|---|---|
| Länk :) | |
|
låter bra det men hur går det med ens körkort... om jag fick behålla körkortet skulle jag gärna betala!! med tanke på att man kört bil i snart 8 år utan böter så känns det som om det är en dålig idé. men det är kanske tänkt för dom som kör förfort mot kameraboxar? Alpina Power! |
|
|
Här är deras hemsida: Länk Jag tror att Ebberöds Bank har mer potential att göra vinst... Eller så tar de bara pengarna och går under jorden?! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Absurd affärsidé. Likt Erikw så frågar jag mig också hur de ska driva någon vinst från detta... Verkar lite suspekt. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Är väl inte så svårt att se vinsten. De betalar max 3 böter per år till en kund, alltså liten risk för att någon gör stora kostnader för dem. De betalar inte ut vid böter på 30 och 50 sträcka. Inte heller ett öre om du kör så fort att du förlorar lappen. Det är inte så ofta man får böter, jag har ex, vis åkt dit en gång på 13år och jag kör ständigt för fort. Kunderna kommer säkerligen fortfarande vara uppmärksamma, då man inte kan samla på sig massa böter utan att de börjar undersöka om man skall få ha kortet kvar. Så jag tror säkerligen att det går runt. /Christofer |
|
|
Mjaae. Men det räcker ju att du gör en fortkörning per år, så går de minus (årsavgift 250:- för egen del). /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Men Olof, varför skulle man åka dit oftare än annars? 13år *250kr =3250kr - 1 bot c:a 1800kr =1400kr i vinst. I princip kan var sjunde åka fast en gång om året och de går ändå +/- noll. Och så vanligt är det inte att man åker fast. /Christofer |
|
|
För varje betald böter á 1600 kr, måste de ha 6,4 st (á 250kr) i övrigt helt prickfria medlemmar i ett år. Det känns inte som om de som anmäler sig till detta, är de som kör långsamt. Och är man väl medlem, så kör man väl ännu fortare och bryr sig inte om man åker fast? Smart av dem att börja marknadsföra sig redan nu, tjänsten startar 1:maj 2005. När de fått in tillräckligt många betalande medlemmar och då de börjar undra varför de inte de får ut ersättning, lär väl företaget försvinnna... Hubbe325: Grattis till 3000! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hubbe325: kanske för att du vet att du kommer få betala böterna själv om du kör för fort. Hade du vetat att nån annan betalade böterna så hade du kanske inte tagit det lika försiktigt på de ställena där polisen kanske brukar stå o på så sätt haft större chans att få böter? // Daniel "E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån" |
|
|
Hubbe325: Det sade jag inte. Men som Erikw nämnde, så lär det inte vara "sniglarna" som går med i detta, utan de som ser en vinst i att gå med. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
ErikW: Tackar. Vad jag menar är att även om man skiter kostnaden för boten så åker man ändå inte fast så ofta. (Om man inte bor i nyköpingstrakten). Jag kör ALDRIG enligt hastighetsbestämmelserna på 70-90-110 väg och har som sagt bara åkt dit en gång på 13år, med c:a 2500mil/år. Men för mig så är det i allafall ointressant för att jag inte fastnar speciellt ofta i deras garn. Och jag betalar hellre när de väl tar mig än varje år för risken att de kanske tar mig. Jag tror också att de kommer ha undantag för fartkameror, då dessa är utmärkta med skyltar i god tid före och således tar man en alltför stor risk om man gasar på förbi dessa. Snigel eller ej, så länge det saknas poliser på våra vägar så är risken inte alltför stor, hade den varit stor så hade inte folk kört för fort, det hade man inte haft råd till. /Christofer |
|
|
Eftersom dom inte har nån ersättning på 30 och 50-väg så har dom ju tagit bort en stor del av deras ersättnings risk. Kan inte vara så många % som åker fast på 110-väg årligen,känner ingen som fått böter där iaf. Så största risken är ju för dom igentligen 70 och 90-väg. Hade dom i stället ersatt från 30-väg upp till 110-väg och höjt avgiften en aning så känns de som fler skulle bli intresserade. Sen är de lite konstigt att avgiften för 18-24år är lägre än för 25-29. |
|
Njuren |
Kankse man ska teckan avtal och blåsa förbi en fartkamera i 250 knyck ;-) Du kommer garanterat med i pressen haha BMW - i nöd och lust? |
|
Jag fattade inte... var det 250 kr per månad man skulle betala då eller? V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
| Jag tror det är som en del säger ett blufföretag. När de har fått in en massa cash så försvinner de bara. | |
|
jag tror också affärsiden håller. Jag är antagligen kunden dom letar efter Kör nånstans runt 4000 mil om året och ligger oftast bortåt 30 km/h för fort på 70/90/110 sträckor, men jag har bara fått en bot på 9 år om jag hade fått fler kanske det hade varit nåt att tänka på. Får hålla med hubbe 325 om att det är bättre att ta boten när det väl händer, vad är det som säger att om låt oss säga 5 år att Safespeeds finns kvar fastän det kanske inte är ett bluff och båg företag. ///Johan |
|
|
Njuren: Nu har vi ju inte så många vägsträckor här i landet som skyltat 220km/h och fartkamera. De ersätter ju bara upp til 30km/h+ på angiven hastighet. |
|
|
Affärsidén är väl varken absurd eller speciellt ny, den bygger på samma principer som vilken försäkring som helst. Det kritiska är att få tillräckligt många kunder som delar risken. Felet många nystartade företag gör är att de är för positiva när det gäller framtiden och inte har den finansiella uthållighet som krävs, jag har sett det många gånger. Lyckas de är jag den första att gratulera. Det behövs fler som vågar ta chanser i Sverige och färre som klagar på de som satsar både tid och pengar på idéer de hoppas och tror på. Om inte annat så har de alla fall lyckats få maximal uppmärksamhet i media idag. Tror ingen här skulle haft råd att köpa motsvarande reklamtid i radio, tv och tidningar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.