|
|
|
|---|---|
|
Måste byta torkar blad på min E46:a. Ska självklart köpa ett par nya från BMW. Men ska jag låta dom sätta fast eller är det så lätt så att man kan göra det själv? Och vad kostar desa torkarblad? Montering kostar? :D Väldigt tacksam för svar, MVH | |
|
Att byta torkarblad bör du klara själv utan några problem. Inget jag skulle låta bmw göra, risken är nog större att dom har sönder något :O) Om inte själva fästena är slut så kan du köpa enbart gummiremsorna som kostar betydligt mindre. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Det blir billigare att bara köpa torkargummin på BMW: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
själva gummit till 523an kostar 210 kr... borde vara samma till E46.... tog en 5 min för mig att klura ut hur saker skulle sitta... men sen var det inga problem... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
...men det finns två varianter av torkararmatur! En som gummit kan bytas på och en där gummit är fastklämt och inte "kan" bytas på (iofs kan man modifiera denna modell, men man behöver stålskenorna från ett löst torkargummi för att det skall fungera). Om du skall köpa komplett sats (höger och vänster) kostar de ca 350kr hos BMW, men se till att det är versionen där gummit kan bytas löst på. Lösa gummin kostar ca 75kr/st. Bytet av armaturen är mycket enkelt, bara hålla ut en plastspärr någon mm och dra av armaturen - du förstår om du kollar hur det ser ut! Byte av lösa gummiblad kan vara lite pilligt innan man kommit på hur man skall göra, sedan är det lätt. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Tack för hjälpen. Visste inte att det gick att bara byta gummit, jag som hade tänkt att köpa helt nya torkarblad. Tack än en gång för tipsen =) | |
|
När min bil var inne på service en gång på bmw så frågade dem mig om djag ville ha torkar bladen utbytt. Ja varför inte tänkte man om dem ändå är slitna....fråga priset då ville dem ha 500:- för det... då sket jag i det o köpte nya gummin för under 200:- på bmw o bytte själv , det är inte så svårt men det tar tid att klura ut hur man skall gå till väga :-) låt dig göra så mkt du kan på bilen med dina egna händer,medans det går på E46 , blir värre med nya mod. ska du få se :-) (nya 5 serien tex...) det blir mer skada än nytta på bilen när den står i verkstaden...... BMW M-POWER |
|
| När jag nyligen hade min bil inne på den sista gratisservicen ( insp 1) så konstaterade verkstadschefen att man bytt gummit till de båda torkarbladen till en kostnad av 120:- för båda. Han var själv förvånad att det gick att byta gummit då han hade för sig att man fr o m årsmodell -02 var tvungen att byta hela torkarbladet, så det är nog lite olika huruvida man kan byta blad eller inte. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.