|
|
|
|---|---|
|
Kom fram till att Z3s E-kod inte fanns med i modellguiden... blev nyfiken... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § | |
|
E36/7 för Z3 och E36/8 för Coupén. Länk |
|
|
Man lär sig ngt nytt varje dag... Tack för den upplysningen! V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
fel forum men jag passar på att ämnet är uppe: vad har compaken för E kod? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
E36 eller E46? Beroende på vilken ;) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
| Compacten borde väl heta E36/5, om Z3 är e36/7 och 8, och e36/1-4 utgörs av sedan, coupe, touring och cabriolet. | |
|
Olof: båda! ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Frågan är vad 6 är för något då? |
|
|
kanske nån face lift på E36? fanns det? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
acey: E36/6 var enligt den här Länk sajten en prototyp på en 5-dörrars compact. Tomas: En pytteliten facelift gjordes av E36 1996 om jag inte minns fel, men det rörde sig bara om små ingrepp på detaljer. /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Masten det var mycket intressant läsning!!! Det fanns allstå en Z2 som var proptotyp på Z1 som Coupe version! Coolt! Dessutom en annan variant på Z3 Coupe under karroskod Z5 som kom redan 1996! Jag utgår ifrån att Coupen var tänkt att få namnet Z5 från början. Synd att det inte blev så. För att inte nämna en förserie på Z1 på 80 bilar med karosskod E30Z! Undrar vad var det som skilde mot produktions Z1? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
| Är det samma E-kod på Z3M | |
| Ja, eftersom det är samma grundkaross. Jfr tex m3 e46, en M3 av modell e46. | |
|
Hmmmm Lurigt det där. Efter som när man söker på fälgar tex står det offta vilka modeller de passar till i E-kod men fälgar till en vanlig Z3 passar inte en M. Därför todde jag att det skulle vara någon skillnad på den Koden. Tackar för snabbt svar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.