AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.056

turbons utgångar och vart dom ska kopplas in?

Sida 2 av 2
humm, nu när du säger det undrar vart dom var på mina nya aggregat =)

Och när vi ändå nämner styrstiften så kan vi ju säga att man inte behöver dom sen, sett vissa trådar där vissa vill borra i dom igen, men som sagt dom behövs inte!

www.535twinturbo.com
JO
236
JOhan_e28
M528/35 -86
320 -85
tack då, nu vet jaghur jag ska gå till väga! Jag har en 4:a raders oljekylare från en saab 9000 oxå som ska kyla oljan, ska den kyla oljan före turbon eller efter? och orkar oljepumpen pumpa runt då? lite off topic kanske, men jga vill inte starta en helt ny tråd bara för det lilla... :)

Vart ska jag ta olja från till olja-IN? berätta nu :P
och vattnet, skulle man koppla det parallelt med kylsystemet?

///JOhan
Visa användare
520
BMW-Izze
535i -86
525 TDS -93
TA ett olejfilterhus från 535, där finns färdiga ansl. för kylet....Detta bör väl passa på din motor?!

Följ utvecklingen av 535 BiTurbo på Länk
har inte tänkt på hur kylaren sitter på min saab 9000 turbo men på bmwn sitter den iaf, Motor filter hållaren -> oljekylaren -> motor filter hållaren så om du tar en sån då kan jag fixa bilder på hur det sitter på min iaf (m535i 87a)

Olja in tar du bara nånstans där det är tryck sitter oxå på oljefilters hållaren på min så har du en sån hållare så verkar ju det vara det enklaste tycker jag, och vattnet tar du typ vart som helst, spjäll huset kanske?

www.535twinturbo.com
Visa användare
520
BMW-Izze
535i -86
525 TDS -93
TA gärna vatten TILL någon stans nere "på" blocket och vatten FRÅN till övre kylarslang.... så blir det lite självcirkulation när motorn är avstängd... det är då det behövs!
JO
236
JOhan_e28
M528/35 -86
320 -85
rinner det inte bakåt om man placerar FRÅN högst upp då och TILL nere?! bara en fråga :P, vart nere på blocket föreslår du att jag tar vatten då?

3eriksson: ta bilder! det kan jag behöva. ta gärna på hur du kopplat oljan också från och till turbo

///JOhan
Det dära med vattnet spelar ju inte så stor roll, izze har ju rätt i principen, men kan inte tänkte mig att den lilla skvätt som ska "rinna ner" kan ävertyra turbon liv eller ej. Kör bara en stud innan du slår av bilen som man ska göra så går det bra ändå.

Okej ska ut i garaget ikväll så ikväll runt en halv10 halv11 kanske jag har hunnit lägg ut bilderna på oljefiltershållare, nått mera du vill se?

kom på det mitt vatten till turbona är taget i överkant på kylaren. kan ta kort på den med kanske du har en sådan anslutning med.

www.535twinturbo.com
JO
236
JOhan_e28
M528/35 -86
320 -85
bilder olje till och från turbo och vart dom går vidare, vatten och vart det går, oljefiltret, sen var det nog inge mer ida :) skit schysst att du knäpper bilder!

///JOhan
tjenare nu har jag fottat lite och skrivit lite text men kolla på den här sidan så borde lite saker klarna

Länk

www.535twinturbo.com
JO
236
JOhan_e28
M528/35 -86
320 -85
Hmm, men nu har jag inet en massa utgångar på min filterburkshållare... Blir lite svårare för mig då kanske :P hahaha
MEn jag uppskattar verkligen att du tog dig tid å knäppa kort! en eloge till dig!

///JOhan

///JOhan
hejsan, det är så här att jag köpte ju bilen som den är så att säga, så jag har inte en anning om vartifrån just den dära kommer, men tycker ju iaf att du ska skaffa en isf för verkar ju vara bra mycket lättare att använda sig av en sån.

Ja det är lungt, säg bara till om du undrar/vill ha flera bilder på nått!

www.535twinturbo.com
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.