|
|
|
|---|---|
| Har blivit så varmt rekomenderad av några här på forumet att ha Red Line MTL-olja i min växellåda på min ix. Undrar bara om man kan ha den i fördelningslådan åxå? Å nån som vet hur d funkar när man byter olja i växellådan, hur man gör med oljan som finns i oljekylaren? Bör man tappa ur den åxå på nåt sätt? För visst har jag väl en sån? | |
|
För det första så ska du INTE ha Red Line MTL i fördelningslådan, där skall speciell olja vara. Däremot i växellådan funkar det utmärkt med MTL. Ingen oljekylare finns på din bil, det är enbart på bilar med automatlåda, eller har du automat? För manuell gäller följande: Olja tappas ur lådan genom bottenpluggen med påfyllningspluggen redan lossad med bilen stående plant. Rengör magneten i bottenpluggen o sätt tillbaks..... Fyll sedan lådan genom nivåpluggen upp tills olja ligger i nivå med hålet, bilen på plant underlag. ///Magnus |
|
|
Det ska vara vanlig ATF i fördelningslådan. Mvh |
|
|
jag har kört Redline i mid fd IX.. utan problem, slog även i omega 917 mot läkage i fördelningslådan det är inte den höga farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!! |
|
|
E21-racing> Alla e30 325 har oljekylare till motorn. I fördelningslådan skall det vara ATF-olja. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.