AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.029

Navigator (GPS) + Cdväxlare?

Hejsan.

I en bmw med Navigator (GPS), fast utan cdväxlare.. kan man spela musikskivor i cd-spelaren för Navigator systemet?

Annars vet någon vad det kostar att stoppa i en cdväxlare i efterhand?

Mvh Jonas
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Hej Zabbe

Nej du kan inte spela vanliga cd skivor i Navigation datorns CD/DVD spelare.

Att eftermontera en cdväxlare kostar ca 4.000 - 6.000 SEK beroende på vart du köper den. BMW orginal är dyrt om jag skulle vara du skulle jag titta på SONY eller Alpina, du måste ha en kontakt konverterare för andra märken än BMW orginal.

Vill det sig riktigt illa så är din bil inte CD växlar förberedd vilket jag inte tror, då kan det bli jobbigare och dyrare. kolla med din BMW handlare. För att kontrollera om du har kontakterna ta och titta i närheten av din Navidator om du har några kontakter över.

Lycka till
Mvh
Kristian
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Har du radion bak i vänster bakflygel är det enkelt att montera de två kablar som behövs för att göra bilen förberedd för CD Växlare, original eller alternativ.
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Jo, fast den jobbiga biten blir ju ändå att få den att lira med rattknapparna...
Det är därför det är jobbigt om den inte är förberedd för växlare från fabrik.
Gasfot
Det är som balmgren skriver, om allt sitter placerat bak på vänster sida (radioenhet, Nav, Tv) så är det enkelt att gå på den stora 4-kantiga kontakten och komplettera med dom två styrkablarna till växlaren men du behöver ha (utöver växlaren) en konverterare och då får du full funktionalitet i ratten mm.

Alpine valde jag själv och det fungerar utmärkt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.