|
|
|
|---|---|
|
skulle starta min 325a i dag efter tic konvertering, men den tänder ej samt att den heller inte får fram soppa. Har bra kräm till spolen och har provat en annan spole. några tips? tacksam för ideer // Daniel / söderberg | |
|
Hade precis samma problem med min, men ja lämnade in den så felsökte dom o det va något relä som hade hoppat ur! /Johan |
|
|
Ska kolla, tackar // Daniel / söderberg |
|
|
Annars så kan det vara att du inte får fram ström till dem tre huvudreläna som sitter där lmm sitter orginal! jag hade det problemet och fick igång min i förrgår. Bara till att kopla in dig på någon sladd som har konstant ström när tändningen är på, och den skarvade jag ihop med den tjocka röda sladden på det främre av dem tre reläna. Min bränsle pump gick inte heller, ingen gnista men bra med spänning på tändspolen. |
|
| Hade åxå det problemet, då var det styr ström till huvud reläet som var borta, det reläet styr även bränslepump relät. Sitter brdvid varandra som Nyström L skrev | |
| kan ju vara vevaxelgivaren.... | |
|
Vi provade att byta Relä, tog en från min gamla 320.Men Inget Svar. Ska prova den röda kabeln som "Nyström L" Skrev, Vad kan det annars vara för problem? om inte det skulle funka?, Tackar i alla fall för allt besvär, hehe! // Daniel / söderberg |
|
|
D Har bra kräm till reläna, får väl skaffa ett nytt relä, har ju provat 2 utan resultat iof // Daniel / söderberg |
|
| Har du hört/känt att reläet klickar, ström finns helatiden det är styrdonet som jordar reläet så de sluter. Har du inte styr jord till huvudrelät så sluter inte bränslerelät heller | |
|
Vet ni vilken kabel som är jord? Jag hade bra kräm på +12V kabeln,. Mvh // Daniel / söderberg |
|
|
Tjena! har ingen ström till soppapumpen på min E30 -325:a -89 vad göra? Några tips? Främsta telät funar, e d d som styr? // Daniel / söderberg |
|
|
De vita reläet som sitter längst fram och lägre ner är huvud relät, i mitten sitter bränsle, de bakre är till lanbdavärmning. På bränsle relät är den tunna brun-gröna jord från styrdonet, röd-vit är styr ström från huvudrelät, röd=batteri spänning och grön-violet eller tjocka brun-gröna är till bränslepumpen. Så är det i min 325 -87 Hoppas det hjälpte lite |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.