AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
960

528i-96 för 52500 kr

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Tror ni det är något att ha? Någon som kollat på den?

Har inte sett så här låga annonspriser för E39.

Länk
Är nog än direktimporterad bil som ej är besiktigad och skattad. Priset är ok om den är fräsch och det inte är något att laga. Min personliga åsikt är att man inte hittar en välskött bil med garenterad mätarställning för dessa pengar. Men man vet aldrig, ring och hör bilen kanske motsvarar dina förväntningar.
Ring och hör om bilen och dess förtjänster. Gör sedan en bedömning om det känns intressant eller ej.

/Simon
Ze
5
Zeb Macahan
BMW M3 Cab -97
Min inställning är rent generellt att man alltid får vad man betalar för. Så med tanke på att priset är väldigt mycket lägre än de flesta motsvarande bilar skulle jag vara lite skeptisk. Du kan ställa dig en fråga och hitta några tänkbara svar:

Varför vill han sälja bilen för dryga 50.000 när de flesta andra ligger närmare 100.000?

1. Han är gränslöst rik och skiter i pengar? Knappast, varför skulle han då bemöda sig med att hämta en gammal 528 från början?
2. Han vill göra någon en vänlig tjänst? Knappast igen.
3. Han har gått på en fet nit och försöker rädda vad som räddas kan genom att mer eller mindre skänka bort den. Troligt. Mycket mer troligt än någon av de översta.

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Jag var inte direkt intresserad av att köpa bilen i fråga utan var lite förvånad över prisläget.

Men det är klart, oreggad, skruvad osv så kanske det blir svårt att få ut ens 50 kkr för den....
min 'signatur' kanske passar in här? :)

=>

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Det är inte svårt att komma upp i repkostnader på 20-30 tusen på en ovårdad BMW.

lacka huv
trasig lyckta
trasig AC
nån länkarm kanske
stor service
nån sensor, givare etc
rost

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Att han inte annonserar ut den för 100.000 kanske är för att han insett att det är ett orimligt pris för de flesta 528-96:or.
E39:or är inga lättsålda bilar.

Jag kan räkna upp ett antal fler varianter på varför en bil är billig förutom de i Zeb:s lista.

1. Behov av pengar.
2. Har fått ett inbytespris på runt 50.000:-
3. Hoppas på budgivning
4. Bilen har en del defekter som kanske är enkla för "gör det självaren". Men dyrt för nuvarande ägare som måste lämna till verkstaden.

mm mm

Jag kan tänka mig att det är en nyligen importerad bil som inte är reggad och skattad. Skrotningsavgift tillkommer också.

Den kan säkert ha en del småfel mm. Men visst är priset lågt.
Troligvis är det ingen bil i toppskick som det står i annonsen men det kan mycket väl vara en mkt prisvärd bil.
Sökte jag en tidig 528 skulle jag kosta på mig ett samtal till ägaren, mycket brukar klarna då.

Eller också kan man anta att alla lågt prissatta bilar är skrot och bara ignorera annonsen.

-BeeMWe-
Jag har iaf ringt på bilen...

Bilen står i Tyskland, den är i mumma skick, 2 ägare, s-bok. Det man betalar för är bilen och att få den till swe men man får regbes den för egna pengar, säljaren kan dock hjälpa till med detta.

Inget konstigt alls.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Kommer bilen att tas till Sverige först när någon bestämmt sig för den?

ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Jo, rätt konstigt.
Titta på mobile eller autoscout och se vad du får för ~5000€.
Denna som ett rent exempel, rätt krockad.
Länk

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
En sak man bör ha i åtanke. Ingen erbjuder sig att importera en välskött, fin, ärlig bil i välgörenhetssyfte för att sälja den en bra bit under rådande marknadsvärde i sverige :-)

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

"Öl byggde denna vackra bil" :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.