|
|
|
|---|---|
| nu låtter den som en ådi igen. vad kan det vara? nytt fördelarlock, rotor, stift, ljusterat pulsgivaren, provart med andra tändkablar, kan det va boxen som pajat? den tänder på alla burkar men verkar som att den missar ibland på 6ans burk..eller någon som har något tipps? blir tokig snart.. | |
| har du kollat spridarna? | |
|
Kolla spridarna och ta ett kompprov också, det är aldrig fel att utesluta allt sånt först. Du kan ju börja med det senare, det är ju minst jobb. |
|
| kommpet ligger mellan 7 och 8a på alla burkar. (svarvade kolvar) spridarna är det nog inget fel på. är samma fel med 305cc som med orginalspridarna. tror det är något med tändningen för den smäller och har sig litte. sen va 6ans stift blöt förra gången jag tog ut det. verkar va något kul elfel någonstans.. | |
|
Om det bara är på en cyl hela tiden trots nya delar på högspänningssidan skulle jag gissa på hallgivaren i fördelaren. Tändmodulen kan inte ge fel på bara just en cyl. |
|
|
Glöm det jag skrev om du har Motronic, såg inte det där om impulsgivaren först. Om du inte har avstörda tändkablar kan det ge störningar, men det antar jag att du har. |
|
| jo det är m-tronick. ingen som vet något om boxen? kan det va den? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.