|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag undrar när det kom digital klima på BMW 320 touring, var det 95 eller 96 eller är jag fel ute. Jag är på gång att köpa en 320-95/96 och skulle gärna villja ha digital klima. ha det gött | |
| Kom i och med modellåret 1996. | |
|
Det låter kanske konstigt men såg en annons i tyskland där en 95 hade digital klima men som sagt kan ha ju skrivit fel i annonsen, eftersom har aldrig själv stött på en 95 med digital klima för! själv så letar jag efter e38 328 touring så man kollar mycket! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Digital klima kom på årsmodell 1996, dvs bilar tillverkade sent under 1995 kan vara utrustade med den digitala kliman. På den tiden räknades en bil tillverkad efter september 1995 som årsmodell 1996 i Sverige, detta innebär att det kan finnas direktimporterade bilar som är reggade som -96 or med den analoga kliman i Sverige, samtidigt som det finns -95 or i Tyskland med den digitala kliman eftersom de inte räknar årsmodell utan datum då bilen togs i trafik ***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle*** |
|
|
Så det finns bara en typ av AC till E36? Under respektive tidsperiod då, 1991-1995, 1995-1998? Jag som har inbillat mig att man kunde välja mellan dessa två.... /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
nope rattar tom årsmodell 1995 och digital panel from årsmodell 1996 ***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle*** |
|
|
Alla E36 - 95 som såldes nya i sverige hade enbart Utrkod 532, manuell klima.(ingick i komfortpaketet) From årsmodell 96(produktion 09/95) var det utrkod 534 klimatautomatik som levererades med komforpaketet. (Dock ej compact,där fanns enbart 532 att tillgå) Utrkod 534 gick inte ens att beställa i sverige då den inte fanns med på dåtidens utrustningslistor. Importerade bilar finns försedda med 534 före 1996. Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.